شناسهٔ خبر: 4934 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

توافق با بانک ملی برای قیمت‌گذاری کارخانه تاریخی ریسباف/ تملک کارخانه ریسباف در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد

محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از توافق با بانک ملی برای قیمت‌گذاری بر کارخانه تاریخی ریسباف با تشکیل کمیته کارشناسی خبر داد.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جلسه امروز با مدیر عامل بانک ملّی در این بانک به‌منظور توافق برای تملک و حفظ کارخانه ریسباف اصفهان که با حضور محمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و محمود محمودزاده مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان برگزار شد توضیح داد: بانک ملی با تشکیل کمیته کارشناسی برای قیمت‌گذاری موافقت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران هزینه تملک و مرمت مجموعه تاریخی ریسباف را بر عهده خواهند داشت.

همچنین محمود محمودزاده قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات تشکیل جلسه مذکور از تعیین تکلیف تملک کارخانه ریسباف اصفهان خبر داد و گفت: در این نشست توافق‌های لازم به عمل آمد و صورتجلسه‌ای تهیه شد که بر اساس آن تملک کارخانه ریسباف در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تملک کارخانه ریسباف توسط وزارت راه و شهرسازی نیز مورد تایید مدیرعامل بانک ملی ایران بود ادامه داد: در جلسه امروز کلیت مالکیت این کارخانه توسط وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار گرفت و قرار شد با تشکیل کارگروهی به نمایندگی از بانک ملی و وزارتخانه درباره جزئیات آن تصمیم گیری شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: نحوه قیمت‌گذاری کارخانه، منابع تامین مالی و برنامه زمانبندی مرمت بنا از جمله مواردی است که در جزئیات مشخص خواهد شد.

محمودزاده تاکید کرد: اولویت حفظ و مرمت بنای تاریخی کارخانه ریسباف برای استفاده‌های فرهنگی است.

در جلسه امروز که به میزبانی بانک ملی ایران تشکیل شد همتی مدیرعامل بانک ملی، معاون پشتیبانی بانک، پژمان معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سپهری مشاور شرکت عمران و بهسازی شهری ایران حضور داشتند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

نامه شریعتمداری به آخوندی درباره پیگیری وضعيت کارخانه تاریخی ریسباف

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

کارخانه ریسباف میراث صنعتی ملی ایران است که در ماه‌های اخیر بحث‌هایی درباره کاربری آن مطرح شده بود. طی ماه‌های گذشته توافقنامه‌ای در حضور استاندار اصفهان، پیروز حناچی و ایزدی معاونان وزیر راه و شهرسازی و همچنین طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه کارخانه هفت هکتاری ریسباف اصفهان برای فعالیت‌های فرهنگی و احیاء فضای شهری، بهسازی و بازآفرینی شهری مناسب شناخته شد.

کارخانه ریسباف اصفهان که اثر تاریخی ثبت شده محسوب می‌شود قانونا متعلق به بانک ملی است اما کاربری این ملک که به ثبت میراث فرهنگی هم رسیده برای راه‌اندازی موزه فرهنگی تعیین شده است./

نظر شما