شناسهٔ خبر: 49467 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ارومیه مطرح كرد:

برای رفع هر نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها ۵ میلیارد تومان اعتبار نياز است/ با کاهش بودجه وزارت راه پروژه‌های زیادی با مشکل مواجه می‌شود

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اینکه حذف نقاط حادثه خیز جاده ها در بودجه سالانه اعتباری ندارد، گفت: برای رفع هر نقطه حادثه خیز رقمی در حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما متاسفانه کل بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی همين میزان است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سيد هادی بهادری در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه دولت به نگهداری راه های اصلی کشور، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ به این موضوع توجه ویژه ای شده و نمایندگان با رشد اعتبار آن موافقت کرده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷، افزود: با کاهش بودجه این وزارتخانه امسال پروژه های عمرانی زیادی با مشکل مواجه می شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان تلاش بسیاری برای رشد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی دربودجه داشته اند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع امکان افزایش بودجه برای این وزارتخانه و زیر مجموعه های آن وجود نداشت.

بهادری با تاکید بر اینکه اعتبار نگهداری راه های اصلی کشور در بودجه ۹۷ کاهش نیافته اما رقم تخصیص یافته باز هم کم است، گفت: کاهش این ردیف از بودجه به معنای چشم پوشی از ایمن شدن راه ها و کاهش تلفات جاده ای است.

وی با بیان اینکه اعتبارات نگهداری راه ها شاید نتواند تمامی مسیرهای اصلی را پوشش دهد، افزود: بسیاری از راه های اصلی کشور نیازمند ترمیم، مسائل روکش و بحث های این چنینی است که عدم تزریق اعتبارات کافی این موارد را به تاخیر می اندازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی در جاده ها مانند هوشمند سازی مسیرها، نصب گاردریل و حذف نقاط حادثه خیز، گفت: رعایت این موارد به اعتبارات بیشتری نسبت به بودجه لحاظ شده نیاز دارد.

وی با انتقاد از اینکه حذف نقاط حادثه خیز جاده ها در بودجه سالانه اعتباری ندارد، افزود: در واقع نقاط حادثه خیز وضعیتشتان به گونه ای است که هنوز در استان های مختلف مشکلات زیادی دیده می شود و بیش از هزار نقطه حادثه خیز هنوز در کشور رفع نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای رفع هر کدام از این نقاط حادثه خیز رقمی در حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: متاسفانه کل بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی این میزان است./

نظر شما