شناسهٔ خبر: 49529 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اداره کل برنامه‌ریزی و خدمات مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

مثلث طلایی شامگاه ۲۲ بهمن به ایستگاه راه‌آهن تهران می‌رسد

قطار گردشگری اولین قطار گردشگری چندروزه بانام تجاری مثلث طلایی که سفر خود را در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه از تهران آغاز کرده بود، پس از عبور و توقف در شهرهای اصفهان،‌شیراز و یزد طی چهار شب و پنج روز، شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه به ایستگاه تهران بازمی‌گردد.

اداره کل برنامه‌ریزی و خدمات مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: قطار گردشگری مثلث طلایی که به‌عنوان اولین قطار گردشگری چندروزه داخلی حرکت خود را هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه آغاز کرده بود. هم‌اکنون در شهر اصفهان قرار دارد و شام گاه ۲۲ بهمن‌ماه پس از توقف در شهر یزد به تهران بازمی‌گردد.

شایان‌ذکر است، مسافران قطار گردشگری مثلث طلایی روز‌های ۱۹ و ۲۰ بهمن در شیراز اقامت داشتند.

گفتنی است مسیر حرکت این قطار از شهر‌های تهران-شیراز- اصفهان-یزد به مدت چهار شب و پنج روز و از نظر امکانات نیز دارای واگن‌های ۴ تختخواب لوکس با ظرفیت ۱۶۰ نفر و قیمت ۵۹۰ هزار تومان است که این رقم شامل تمام هزینه‌های گردشگری از قبیل سه وعده غذایی کامل و یک شب اقامت در هتل به‌علاوه ورودی‌های بازدید از اماکن گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

لازم به ذکر است؛ طرح قطار گردشگری داخلی، باهدف توسعه صنعت گردشگری و رونق بازارهای داخلی و استفاده از راه‌آهن برای مقاصد گردشگری با حمایت بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است، 

نظر شما