شناسهٔ خبر: 4956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرش قرمز بنادر غرب هرمزگان زیرپای مسافران نوروزی/ سفر ایمن و بدون سانحه؛ هدف اصلی ناوگان دریایی

سفر دریایی مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به زیر ساخت‌های ایجاد شده در حوزه مسافرت‌های دریایی، از افزایش ظرفیت مسافری غرب هرمزگان در نوروز ۹۴ به منظور ایمنی و رفاه مسافران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده که در جمع اعضای کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بنـدر لنگه سخن می گفت، اظهار کرد: طی ماه های اخیر تمهیدات لازم به منظور جابجایی هموطنانی که قصد عزیمت به جزایر استان را دارند، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ فروند شناور در مسیرهای مختلف دریایی غرب استان اعلام آمادگی کرده اند.

دو هزار مسافر و ۵۰۰ خودرو؛ ظرفیت روزانه ناوگان دریایی

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بنـدر لنگه به ظـرفیت خطوط مسافـری دریایـی غـرب استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ فروند لندینگ کرافت و ۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی و قابلیت حمل ۵۰۰ خودرو به صورت روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و بالعکس، در حال تردد هستند که این ظرفیت در روزهای پایانی سال جاری به منظور کاهش توقف مسافر در بنادر مبدا به کمترین زمان ممکن، افزایش می یابد.

سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه؛ دغدغه اصلی مسئولان

مکی زاده که از سوی ابراهیم ایدنی عالی‌ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان به عنوان مسئول راهبری سفرهای دریایی سال ۹۴ در منطقه غرب استان معرفی شده است، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل تردد و افزایش ایمن مسیرهای دریایی، گفت: با استقرار سه فروند شناور امداد و نجات «ناجی» و گشت زنی مستمر این شناورها در مسیرهای دریایی غرب و همچنین استقرار یک یدکش در بندر لنگه، مسائل ایمنی سفرهای دریایی را رعایت خواهیم کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با آموزش و مانورهایی که تاکنون انجام پذیرفته و نیز تا پایان سال تداوم خواهد داشت، به صورت جدی بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و کارکنانشان تاکید داریم تا سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه انجام شود.

برکه سفلین، گرزه، کلات و ساحل پارسیان؛ کانون های تردد غیرمجاز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از مسافران نوروزی خواست حتما از بنادر مجاز نسبت به تردد اقدام کنند و در ادامه گفت: گزارش های رسیده حاکی از آن است که از مبادی غیر مجازی چون سواحل روستای برکه سفلین، گرزه، کلات و شهر پارسیان سفرهای دریایی صورت گرفته است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و جلوگیری از تکرار اینگونه تخلفات هستیم.

وی اضافه کرد: مسافرانی که قصد انجام سفر دریایی به مقصد جزیره کیش دارند، به این نکته مهم توجه داشته باشند که مبادی مجاز تردد در این رابطه تنها سه مسیر، بندر چارک - جزیره کیش (ظرفیت حمل خودرو  و مسافر)، مسیر دریایی بندر لنگه - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) مسیر بندر آفتاب - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافران) است.

مسافران پیش از سفر حتما از وضعیت جوی دریا مطلع شوند

مکی زاده به مسافران دریایی توصیه کرد که پیش از سفر حتما از وضعیت جوی دریا مطلع شوند و در همین رابطه توضیح داد: مسافران می توانند با ارسال حرف انگلیسی w  به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۷۳۰۰۰ از شرایط جوی دریایی غرب هرمزگان آگاه شوند و همچنین سامانه ۱۵۵۰ جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان یاری رسان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات دهی مطلوب و ایمن در تمام فصول سال و بخصوص ایام نوروز فروگذار نخواهند بود. /

نظر شما