شناسهٔ خبر: 49568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ملی بازآفرینی شهری در اهواز آغاز شد

غلامرضا شریعتی طرح ملی بازآفرینی شهری با هدف برچیدن بافت های فرسوده و غیراستاندارد شهری با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهزسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، طرح ملی بازآفرینی شهری با هدف برچیدن بافت ‌های فرسوده و غیراستاندارد شهری روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در اهواز آغاز شد.

دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح ملی بازآفرینی امروز همزمان در ۲۰ استان شروع شد.  این طرح از ابتدای دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان افزود : در همین راستا رئیس جمهور محترم یک ستاد ملی تشکیل داد و کارهای کارشناسی لازم و مطالعات کارشناسی انجام شد و اقدامات اساسی از سوی این ستاد صورت گرفت و امروز به سمت عملیاتی شدن طرح حرکت کردند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در رابطه با این پروژه جلسه ای در استان تشکیل دادیم و اوایل اسفند هم جلسه دیگری برگزار خواهد شد و امیدواریم کار خوب پیش برود.

استاندار خوزستان توضیح داد: این طرح  در جهت عدالت محوری، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش ضریب جینی و ایجاد اشتغال مولد گسترده اجرا خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: بنا هم نیست دولت برای این پروژه از محل اعتبارات کاری انجام دهد که اگر اعتبارات کاهش یافته طرح متوقف شود، دولت از محل دارایی های سرمایه ای خود مانند زمین و ملک از طرح حمایت می کند و حق الزحمه کسی را که سرمایه‌گذاری می‌کند از این طریق خواهد داد تا کار پیشرفت خوبی داشته باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به همین دلیل ما باید سرمایه‌گذاران با صلاحیت پیدا کنیم و طبق چهارچوب این کار انجام شود همچنین انتظار می‌رود شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان متولیان اصلی این طرح کار را با جدیت دنبال کنند و ما هم از طریق معاونت عمرانی در خدمت آنها هستیم تا کار زیرساختها به سرعت انجام شود و سرمایه‌گذاران بتوانند کار را انجام دهند.

شریعتی عنوان کرد: در نتیجه اجرای طرح امیدواریم بتوانیم کسانی که در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند به یک منازل و خانه هایی که از استحکام خوبی برخوردار است و استاندارد لازم را دارد منتقل نماییم و شرایط زندگی را در اهواز ارتقا دهیم همچنین مناطق پرخطر هم که اکثراً تصرفی هستند در جهت زیبایی و بهبود شرایط شهر استفاده خواهد شد و با طراحی لازم مطابق با طرح جامع شهری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی ست بر اساس این طرح ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای در هرسال بازسازی می‌شود.

کاهش فقر شهری، ارتقای تاب‌آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی از اهداف کلان طرح است.

سکونت در بافت فرسوده، بافت نابسامان میانی، بافت تاریخی، بافت ناکارآمد شهری نظیر صنایع متروکه و بافت‌های باسابقه روستایی شامل اجرای طرح بازآفرینی و ساماندهی ستاد بازآفرینی شهری می‌شود.

نظر شما