شناسهٔ خبر: 49583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیاهپور در آیین افتتاح یک مجتمع تأکید کرد؛

نقش مجتمع‌های خدماتی رفاهی از عوامل کاهش حوادث ترافیکی است

افتتاح مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: مجتمع‌های چندمنظوره خدماتی رفاهی می‌توانند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به عنوان عامل اصلی تصادفات داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ جاده‌ای امام رضا (ع) درکیلومتر ۳۱ محورجهرم -لار با حضور دکتر رضایی نماینده مردم جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از معتمدین و مقامات محلی جهرم به بهره‌برداری رسید.

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهارداشت: محور جهرم- لار بخشی از کریدوری است که در نقشه‌های وزارت راه، مرکز استان فارس و پایتخت را به جنوب کشور متصل می‌کند.

نماینده جهرم با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در کشور گفت: در ایران سالانه ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای می‌تواند این آمار را کاهش دهند و، اما مجتمع‌هایی که فقط بنزین و گازوئیل عرضه می‌کنند مقرون به صرفه نیستند مگر اینکه در کنار آن خدمات رفاهی و گردشگری برای مسافران پیش‌بینی شود.

سیاهپور نیز در آئین گشایش مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ جاده‌ای امام رضا (ع) گفت: فاز اول این پروژه شامل جایگاه عرضه سوخت، فروشگاه، رستوران، نمازخانه و استراحتگاه با زیربنای ۸۱۹ مترمربع و زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال احداث شده که با تکمیل فاز دوم آن افزون بر ۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین در خصوص اهمیت و نقش مجتمع‌های خدماتی رفاهی افزود: مجتمع‌های چندمنظوره خدماتی – رفاهی می‌توانند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی بعنوان عامل اصلی تصادفات داشته باشند و از این رو در محور‌های یکنواخت و بیابانی این کارکرد بیشتر نمایان خواهد بود

وی ادامه داد: در دهه فجر سال جاری دو مجتمع خدماتی رفاهی پیمان در کیلومتر ۱۱۶ جهرم–لار و مجتمع امام رضا (ع) در کیلومتر ۳۱ جهرم- لار به بهره برداری رسید.

سیاهپور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹ مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی در فارس خدمات مختلفی به کاربران جاده‌ای ارایه می‌دهند ضمن آنکه در سال جاری ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در استان به بهره برداری رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲ مجتمع دیگر نیز به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است در ادامه بازدید و حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در شهرستان جهرم، روکش آسفالت محور جهرم – هکان به طول هشت و نیم کیلومتر محور زندان جهرم به طول ۲ کیلومتر جمعا به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۱۴ روستا از خدمات آن بهره مند می‌گردند.

این گزارش حاکی از آن است که در دهه فجر سال جاری به جز طرح‌های فوق دو پاسگاه پلیس راه نورآباد– قائمیه، خنج-قیر، تعمیرات و احداث در انبساط پلیمری پل های بزرگ استان فارس، تعمیرات پل خشت، بازسازی پل سه دهانه ۵ متری خلجی، تثبیت پل دو دهانه سه متری فراشبند، بهسازی و روکش آسفالت محور داراب- قلاتویه- بندرعباس، روکش آسفالت محور قیر و کارزین- جهرم، لکه گیری محورهای شمالی استان (آباده- اقلید- خرم بید)، لکه گیری محورهای محورهای کوار- فیروزآباد- قیر و کارزین بهره برداری و کلنگ آغاز ساخت سه پاسگاه پلیس راه نیز زده شد.

نظر شما