شناسهٔ خبر: 49669 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عزیزی مطرح کرد؛

استانداردسازی سوخت، خودرو‌ها و موتورسیلکت‌ها راهکار‌های بهبود آلودگی هوا/ استنشاق هوای تهران معادل استعمال دو پاکت سیگار است/ کمک ۱۱ میلیون دلاری ژاپن برای حل آلودگی هوای پایتخت

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با ارزیابی مثبت کمک ۱۱ میلیون دلاری ژاپن برای حل آلودگی هوای پایتخت، گفت: برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهر‌ها باید نسخه واحدی تعریف کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا عزیزی با ارزیابی مثبت کمک ۱۱ میلیون دلاری ژاپن برای حل آلودگی هوای پایتخت، گفت: اعتبارات عمرانی تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۱۱ میلیون دلار مبلغ اندکی است البته این همکاری بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم شیروان با تاکید بر اینکه باید از تجارب موفق کشور‌های دنیا برای حل معضل آلودگی هوای تهران بهره برد، افزود: پایتخت برزیل آلوده‌ترین پایتخت جهان بود، اما این کشور با تولید سوخت اتانول گام بزرگی در زمینه کاهش آلودگی هوا برداشت.

وی ادامه داد: کلان شهری مانند مکزیکوسیتی شباهت‌های زیادی به تهران داشته و در فصل زمستان درگیر پدیده وارونگی هوا است این شهر در گذشته در صدر جدول آلاینده‌ترین شهر‌های دنیا قرار داشت، اما در حال حاضر از موفق‌ترین شهر‌های دنیا برای مقابله با آلودگی هوا است بنابراین نیاز است برای مدیریت آلودگی هوا از تجارب موفق سایر کشور‌ها استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، استانداردسازی سوخت و خودرو‌ها و موتورسیلکت‌ها را از راهکار‌های موثر در بهبود وضعیت هوای تهران دانست و ادامه داد: متاسفانه با بی توجهی نسبت به استاندارد‌ها و برخورد با منابع آلاینده سلامت شهروندان در معرض تهدید قرار گرفته است.

عزیزی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تردد خودرو‌های بیش از ۱۰ سال در تهران به خبرگزاری خانه ملت گفت: تعداد خودرو‌های پایتخت چندین برابر ظرفیت خیابان‌ها است و ظرفیت تهران تکمیل است بنابراین باید برای آن چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه استنشاق هوای تهران معادل استعمال دو پاکت سیگار است، تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با آلودگی هوا تاکنون اقدام مناسبی برای بهبود وضعیت هوای تهران نداشته و ضعف عملکرد تمامی آن‌ها در این موضوع مشهود است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نبود مدیریت واحد شهری را مهمترین دلیل تشدید آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت: شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، مجلس و دولت باید با همکاری هم نه تنها برای مقابله با آلودگی هوای تهران بلکه برای تمامی کلانشهر‌ها باید نسخه واحدی تعریف کنند؛ متاسفانه سالانه ۵ هزار نفر در پایتخت به علت سوء تدبیر و ضعف عملکرد مدیران جان خود را به سبب آلودگی هوا از دست می‌دهند و هیچ کس جوابگو نیست.

نظر شما