شناسهٔ خبر: 49709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی انجام شد:

ایمن‌سازی پل‌های حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تربت‌جام

جواد نژادی پور رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت‌جام خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۲۶۴ خاک‌ریز در دو طرف پل‌های حوزه استحفاظی ایمن‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، جواد نژادی پور با اعلام این خبر  گفت: ابنیه فنی راه‌ها از بخش‌های مهم و دخیل در زمینهٔ بحث ایمنی جاده‌ها است و طبیعتاً جهت نرخ بالای تصادفات می‌بایست اقدامات جدی و مؤثری را نسبت به ایمنی ابنیه فنی صورت داد.

وی افزود: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و بازرسی فنی منظم پل‌ها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها از جمله مسائل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پل‌ها است و از جمله فعالیت‌های مداوم کارشناسان این اداره است که به طور مستمر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال و با توجه به کمبود اعتبارات در محورهای ذکرشده عملیات نصب گاردریل به طول ۵۵۰ متر به جهت ایمن‌سازی پل‌های حوزه استحفاظی حدود بیش از ۱۲۶۴ خاک‌ریز در دو طرف پل‌های محورهای مذکور توسط نیروها و امکانات این اداره به انجام رسید و به منظور آشکارسازی آن‌ها نیز بر روی تمامی خاک‌ریزها با پودر خاک‌سنگ آشکارسازی شد،  که نقش قابل‌توجهی در کاهش تصادفات و خروج از جاده و دید مناسب توسط رانندگان عبوری دارد. 

نژادی پور یادآور شد: عملیات خاک‌ریز پل‌ها و آشکارسازی آن‌ها در محور تربت‌جام تایباد به اتمام رسیده و در محور تربت‌جام فریمان و تربت‌جام صالح‌آباد در مرحله آشکارسازی هم‌اکنون در دست اقدام است.

نظر شما