شناسهٔ خبر: 49806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ده ماه نخست سال امسال صورت گرفت:

رفع تصرف ۱۱۳/۸ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: میزان حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۱۳/۸ هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله و رفع تصرف از اراضی ملی است که با توجه به تشکیل یگان و به‌کارگیری عوامل انتظامی و نیروهای آموزش‌دیده حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در این اداره کل اجرا می‌گردد.

وی افزود: طی ۱۰۱ عملیات جداگانه در حدود ۱۱۳/۸ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بالغ بر ۱/۲۷۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماه نخست امسال رفع تصرف شده که شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت در این مدت متعلق به شهرستان خنداب به میزان ۳۰/۰۱ هکتار بوده که از این حیث شهرستان کمیجان با ۲۷/۰۳ هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از حیث ارزش ریالی نیز بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان دلیجان به ارزش ۱ هزار میلیارد ریال بوده که از این حیث شهرستان اراک با ۷۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد.

نظر شما