شناسهٔ خبر: 49846 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

علی عابدزاده:

هیچ تقویمی برای پایان پرواز هواپیما وجود ندارد/ ای‌تی‌آر از پرفروش‌ترین هواپیما در نوع خود است

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: معمولاً هیچ گونه تقویمی برای پایان پرواز هواپیما تعیین نمی‌کنند و هواپیمای ای تی آر کمتر از ۳۰ هزار ساعت پرواز کرده بود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علی عابدزاده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، افزود: امروزه این نوع هواپیماها با اندک تغییراتی در حال تولید است و کارخانه تولید کننده، این هواپیما را پشتیبانی کامل می‌کند.

وی گفت: برای این هواپیما پایان عمری نمی شود تعیین کرد و حالا حالاها می تواند پرواز کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این ۲۵ سال اخیر هیچوقت مشکلات این چنینی برای هواپیما پیش نیامده بود و این هواپیما دائماً در اقصی نقاط کشور و در همین فرودگاه یاسوج پرواز کرده بود.

عابدزاده گفت: در برخی از فرودگاه های ما از جمله یاسوج به دلیل کوهستانی بودن پرواز سخت است و از این هواپیما استفاده می شده است.

وی افزود: به طور کلی نمی توان عیب خاصی روی این هواپیما گذاشت و شرکت های هواپیمایی سامانه های مدیریت ایمنی دارند و تمام تلاششان را می کنند که ایمن پرواز کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسلماً خطر در پرواز وجود دارد.

عابدزاده افزود: هواپیما ای تی آر طرح مشترک بین ایتالیا و فرانسه است و موتورهای آن کانادایی است.

وی گفت: یکی از پر فروش ترین هواپیما در نوع خود است و بیش از ۱۵۰۰ فروند از این نوع هواپیما ساخته شده که پرواز می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ایران این هواپیما را سال ۱۹۹۳ نو از کارخانه خریداری کرد و تا به امروز در اقصی نقاط کشور پروازهای خوبی انجام داده است.

عابدزاده گفت: این هواپیما در سراسر دنیا از جمله کشورهای آمریکای جنوبی، شمالی، آسیا و آسیای جنوب شرق هواپیمای موفقی بوده است.

وی افزود: الان موقع اظهار نظر درباره علت وقوع سانحه نیست و باید تمام پارامترهای پروازی را که از طریق جعبه سیاه به دست می آید بررسی و آنالیز کرد تا علت وقوع حادثه مشخص شود.

نظر شما