شناسهٔ خبر: 49856 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی در جلسه پایش برنامه‌های وزارتخانه مطرح کرد:

تاکید بر اتصال برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی به یکدیگر

جلسه معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حساسیت برخی از احکام نزد دولت و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برنامه‌ها به هر نحوی به پروژه‌های اجرایی متصل شوند تا سهم هر یک از پروژه ها در افزایش تحرک اقتصادی در کشور و تفاوت آن ها با یکدیگر مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در چهارمین جلسه نظام پایش برنامه ها اظهار داشت: این ستاد اصولا و اساسا برای کمک به شناسایی جایگاه خود در برنامه است. اما همچنان فرایندها، فعالیت‌ها  و چهارچوب‌ها کاری مشخص نشده تا جایگاه خود را نشان دهد.

وی افزود: این یک شورای مشورتی برای بهبود برنامه است و بدون آن نتوانیم اعداد و ارقام را تفسیر کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جدیت در پیگیری احکام طرح جامع حمل‌ونقل، سازمان قطارهای حومه‌ای و صندوق توسعه حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی و دولت بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدیت مسائل مربوط به احکام و اقدامات انجام شده در حوزه مسکن، راه، و حمل‌ونقل را پیگیری و گزارش پیشرفت‌های حاصل شده در احکام را مطالبه می‌کند.

رئیس جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی خطاب به مسئولان حوزه مسکن و ساختمان تاکید کرد: از مسئولان و همکاران این بخش درخواست می شود نسبت به تهیه چند شاخص قابل دفاع و ارائه آن در سیستم KPI همکاری و تلاش بیشتری انجام دهند.   

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی علت حساسیت برخی از احکام را پیگیری دولت و نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: در نظر داشته باشید که سر انجام باید برنامه‌ها به هر نحوی به پروژه‌های اجرایی متصل شوند تا سهم هر یک از پروژه ها در افزایش تحرک اقتصادی در کشور و تفاوت آن ها با یکدیگر مشخص شود.

امینی در ادامه با بیان اینکه «بیش از ۱۵۰ محور با سطح سرویس بین و ۵ و ۶ در کشور وجود دارد» اظهار داشت: با توجه به تاثیر آن وضعیت در اتلاف سوخـت، کاهش بهره‌وری‌، افزایش تصادفات و کاهش ایمنی جاده ها، لذا برنامه باید به شاخص، منابع، اشتغال برسد و باید به جبهه مستقیم کار متصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه بر سامان‌دهی شناسنامه اقلام تاکید و خاطرنشان کرد: در امور مبنایی سامانه‌ها، آماری بدون مشورت حذف یا اضافه نشود تا ضمن جلوگیری از اشتباه کابران و غیر قابل استناد بودن ارقام و داده‌ها از زیرسوال رفتن سامانه نیز جلوگیری شود.

نظر شما