شناسهٔ خبر: 49883 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

توسعه چشمگیر فرودگاه یاسوج و افزایش تعداد پروازها طی چند سال اخیر/ نتایج تمامی ارزیابی‌های اولیه سانحه مثبت بود/ در انتظار گزارش ستاد بررسی سوانح هستیم/ بازدید میدانی با هلیکوپتر هلال‌احمر

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی ضمن ورود به فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: طی این سفر ضمن ادامه روند بازدید و بررسی‌ها در انتظار گزارش ستاد بررسی سوانح هستیم چراکه این ستاد از ۱۱ گروه متخصص تشکیل شده که تمامی موارد از جمله هواپیما، سیستم ارتباطی بین برج مراقبت، هواپیما و سیستم رادار مرکزی را به خوبی بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز صبح ۳۰ بهمن ماه جهت بازدید و بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای آسمان در رأس هیئتی وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و عرض تسلیت به هموطنان عزیز کشورمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی چند سال اخیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای ارتقا و توسعه فرودگاه یاسوج هزینه کردیم تا ظرفیت پذیرش هواپیماهای بالاتر و بزرگتر را نیز داشته باشد.

آخوندی با تأکید براینکه خوشبختانه طی این اقدامات تمام سیستم‌های لازم ناوبری و لایتینگ لازم جهت تکمیل فرآیند توسعه این فرودگاه در محل نصب شده است گفت: از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم تلاش داشتم با هدف توسعه صنعت گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم تمامی تنگناهای مالی سرمایه‌گذرای خوبی را در بخش فرودگاهی این استان داشته باشم که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه نیز بودیم.

به گفته وی طی سال‌های گذشته در هفته یک یا دو پرواز در این فرودگاه انجام می‌گرفت درحالی که اکنون پروازها به صورت روزانه به یاسوج انجام شده و همچنان رو به افزایش است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: امروز نیز با هدف همیاری با مردم عزیز کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط سخت و بازدید شخصی از کل مسیر راهی یاسوج شده و در تمام راه از طریق کابین هواپیما به بررسی شرایط و وضعیت خط هوایی پرداختم.

آخوندی با تأکید براینکه با توجه به وضعیت خوب فرودگاه و مثبت بودن نتیجه تمامی ارزیابی‌های اولیه دلیل وقوع این حادثه در ابهام کامل است گفت: از این رو ضمن ادامه روند بازدید و بررسی‌ها در انتظار گزارش ستاد بررسی سوانح هستیم چراکه این ستاد از ۱۱ گروه متخصص تشکیل شده که تمامی موارد از جمله هواپیما، سیستم ارتباطی بین برج مراقبت، هواپیما و سیستم رادار مرکزی را به خوبی بررسی خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار و نماینده مجلس در کهگیلویه و بویر احمد با هلیکوپتر هلال‌احمر برای بازدید میدانی به منطقه رفت

نظر شما