شناسهٔ خبر: 4991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

کلنگ‌زنی عملیات احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان

کلنگزنی عملیات احداث قطعه سه باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران -بهبهان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد، ظهر امروز طی مراسمی با حضور علی نورزاد معاون وزیر و مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون عمراني استاندار،تاجگردون نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستاني  عملیات راه‌‌سازی قطعه سوم از باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران –بهبهان کلنگ‌زنی شد.

مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد ضمن اشاره به اينكه  محور باند دوم بزرگراه  بابا میدان – گچساران- بهبهان در  دامنه رشته کوه های زاگرس بصورت شرقی- غربی سه شهر مهم استانهای فارس- کهگیلویه وبویراحمد- خوزستان را بهم وصل می کند افزود: بدلیل عملکرد این محور کیفیت تردد این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد این محور علاوه بر ایجاد ارتباط بین دو قطب اقتصادی و استراتژیک کشور نقش مهمی در توسعه و بهبود شبکه راه های اصلی کشور و استان دارد.

ممتاز جهانگيري تصريح كرد: بطور کلی احداث این محورارتقای راه ارتباطی بین استان کهگیلویه وبوراحمد و استان خوزستان و فارس،ارتقای شبکه ارتباطی شهرستان نفت خیز گچساران به عنوان یکی از مهمترین نواحی تولید  و بهره برداری ازنفت و گاز،ارتقای رده عملکرد راه موجود، کاهش زمان تردد ، توسعه اشتغال و ارتقای شاخصهای حمل و نقل جاده ای را در بر خواهد داشت.

وي افزود: قطعه سوم بزرگراه بابامیدان ، گچساران – بهبهان حد فاصل گچساران تا پل خير آباد به طول 37 کیلومتر واعتبار 77 میلیارد تومان، در برنامه اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته كه امروز عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

ممتاز جهانگيري  تصریح کرد: از مراحل مختلف عملیات اجرای این طرح 2 دستگاه پل‌ بزرگ، 143هزار تن آسفالت، خواهد بود.

مديركل راه و شهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد ادامه داد: با توجه به این‌که محور بابامیدان به گچساران و بهبهان به طول 145 کیلومتر در واقع شاهراه ارتباطی پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان محسوب می‌شود لذا احداث باند دوم این محور می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مرگ ‌و میر ناشی از تصادفات داشته باشد.

  اين مسئول  با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه عنوان كرد: حجم بالای تردد و بار ترافیکی سنگین در این محور ‌و قرار گرفتن گچساران در حوزه نفتی و مسیر جنوب و جنوب غرب کشور از دلایل مهم عملیاتی کردن این بزرگراه است.

وی بیان کرد: کاهش بار ترافیکی محور بابامیدان به گچساران و بهبهان، کاهش زمان و هزینه سفر، افزایش سرعت، ایمن‌سازی محور و رفع نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین مزایای احداث بزرگراه محور بابامیدان، گچساران به بهبهان است.

نظر شما