شناسهٔ خبر: 49950 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سیاوشی شاه عنایتی عنوان کرد:

افزایش ۳ برابری سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده/ منبع پایدار شهرداری تهران در سال ۹۷ چیست؟

طیبه سیاوشی شاه عنایتی عضو مجمع نمایندگان استان تهران، افزایش سه برابری سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده را اقدامی در جهت تامین منبع پایدار شهرداری دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی در مورد تاثیر افزایش سه برابری سهم شهرداری از محل درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده استان تهران، گفت: تاکنون یکی از موارد منفی موجود در شهرداری تهران این بود که اقدام به تراکم فروشی می‌کردند تا بتوانند هزینه‌های خود را جبران کنند، چرا که بودجه پایداری برای شهرداری‌ها دیده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید این میزان افزایش اعتبارات می‌تواند منبع پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد کند تا از این طریق بتوانند مشکلات شهری به ویژه در کلان شهر تهران را حل کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین معضلات تهران نحوه ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری است که اگر این شیوه تغییر پیدا کرده و نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستورکار قرار گیرد، هم به کاهش آلودگی هوا منتهی شده و هم وقت شهروندان را به درستی مدیریت خواهد کرد.

سیاوشی شاه عنایتی به خانه ملت گفت: مترو یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در تهران است که امیدواریم با موارد دیگری که در بودجه دیده شده بتوان توسعه خطوط ریلی آن را نیز در دستورکار مدیریت شهری قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تاثیر تصویب بند د تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۷ در بهبود روند خدمات‌رسانی از طریق ناوگان حمل و نقل شهری تاکید کرد: تعیین ۵۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به نوسازی سامانه‌های حمل و نقل شهری نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیاز کلان شهر تهران در این حوزه باشد، چرا که این شهر از جمعیت زیادی برخوردار است، بنابراین این میزان اعتبارات می‌تواند حداقل مشکلات این شهر را برطرف سازد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: یکی از مشکلات مهم حمل و نقل عمومی در تهران عدم پیوستگی خطوط حمل و نقل شهری است، کما اینکه در رابطه با مترو و تاکسی‌ها تعدادی از خطوط بدون اینکه به سایر خطوط متصل شود به یک نقطه خاص ختم می‌شود چرا که این امر در مدیریت شهری به طرز ناقصی تعریف شده و این در حالی است که باید یک نظمی در این بخش‌ها ایجاد شود که تحقق این امر نیز در گروی ارائه راهکار از سوی شهرداری و شورای شهر است.

نظر شما