شناسهٔ خبر: 49962 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

آغاز بررسی نهایی سانحه هواپیما بعد از یافتن جعبه سیاه/ به مردم قول می‌دهیم گزارش کاملی از سانحه هواپیما ارائه دهیم

رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: از وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا هرچه سریع تر جعبه سیاه هواپیما پیدا شود تا بررسی نهایی انجام بگیرد و به مردم ایران قول می‌دهیم این اتفاقات مثل گذشته به فراموشی سپرده نخواهد شد و یک گزارش کامل به مردم خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه نشست این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه چقدر گزارش دستگاه‌های مختلف درخصوص دلایل سقوط هوایپما برای این کمسیون قانع کننده بود و کمیسیون عمران از طرف مردم تا چه حد پیگیر این موضوع هست، اظهار داشت: در وهله اول خدمت همه مردم ایرن تسلیت می‌گویم و باید تشکر ویژه‌ای از ارتش، هلال احمر، اورژانس و مردم خوب کشورمان بابت همراهی درخصوص پیدا کردن محل سقوط و پیدا کردن اجساد داشتند.

وی ادامه داد: درخصوص این جلسه‌ای که تشکیل شد از وزارت راه و شهرسازی خواستیم که در وهله اول تمام تلاش خودشان را روی پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما بگذارند چون تمام اطلاعات قطعی را می‌توانیم براساس اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم. منتهی قبل از آن فرضیه‌هایی مطرح بود که دستگاه‌ها توضیحاتی دادند. از جمله اینکه در آن شرایط آب و هوایی اجازه پرواز داشته است یا نداشته است. فرودگاه‌های کوچک شرایط خاصی دارد و تنها هواپیمای آسمان آنجا پرواز انجام می‌دهد. طبیعی است که یک محدودیت خاصی را باید برای پرواز قائل شویم. اینکه براساس گزارش هواشناسی این پرواز اجازه پرواز داشته است هم در حال بررسی است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون که به بحث شرایط فنی هواپیما و بحث پروازی آن بستگی داشت، گفت: بحث بعدی موضوع شرایط هواپیماست که آیا این هواپیما مشکل فنی نداشته و استانداردهای لازم را داشته و اجازه پرواز داشته است که دیگر ابهاماتی بود که در این جلسه مطرح شد. گزارش سیستم ناوبری فرودگاه یاسوج بود که سوالاتی مطرح شد و ابهاماتی بود که مسوولان توضیح دادند و همه تلاش ما این است که اطلاعات را جمع‌بندی کنیم.

رضایی در پایان با اطمینان دادن به مردم کشورمان بابت اینکه کمیسیون عمران به بهترین شکل این اتفاقات را رصد و آن را مثل گذشته به فراموشی نخواهد سپرد، تصریح کرد: کمیته‌ای هم در کمیسیون عمران تشکیل دادیم که در کنار دوستان اطلاعات را به کمیسیون و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک گزاش را برای صحن و مردم آماده کنیم. بحث این است که مردم فکر می‌کنند اتفاقات مثل گذشته به فراموشی سپرده می‌شود.  من قول می‌دهم کمیسیون عمران بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود همه عوامل را بررسی کند و کار کارشناسی انجام دهد و یک گزارش به مردم خوب کشورمان بدهد.

نظر شما