شناسهٔ خبر: 49976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح پروژه ساختمان‌های پلیس‌راه‌ در بیرجند و سربیشه

مراسم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افتتاح پروژه ساختمان پلیس‌راه سربیشه و بیرجند در روز دوشنبه با حضور مقامات کشوری و استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افتتاح پروژه پلیس‌راه سربیشه و بیرجند در روز دوشنبه ۹۶/۱۱/۳۰ با حضور مقامات کشوری و استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و در جهت افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و با توجه به نیاز محورهای سربیشه به نهبندان و پایانه مرزی و نیز محور بیرجند- قاین نسبت به ساخت دو باب پلیس‌راه به‌صورت پیش‌ساخته توسط این اداره کل اقدام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این دو پاسگاه پلیس‌راه، در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع با زیربنای حدود ۱۱۶۰ مترمربع شامل ساختمان اداری، محوطه و رمپ ورود و خروج با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شده است.

شهامت افزود: پاسگاه پلیس‌راه سربیشه در کیلومتر ۳ محور سربیشه- بیرجند در سمت چپ جاده و پاسگاه محور بیرجند در کیلومتر یک محور بیرجند – قاین احداث گردیده است که وجود این پلیس‌راه‌ها نقش مهم و بسزایی در تقویت نظارت بر ترافیک و روان‌سازی تردد ناوگان حمل‌ونقل ترانزیتی این محور دارد.

وی اظهار کرد: ساختمان پاسگاه‌ها از نوع بتنی پیش‌ساخته بوده که در راستای تکمیل ساختمان و محوطهٔ این دو پلیس‌راه، عملیات تکمیلی آن از جمله احداث موتورخانه و دیوارکشی پیرامونی پلیس‌راه سربیشه به مبلغ حدود ۱۸۰۰ میلیون ریال، خرید تجهیزات موتورخانه دو باب پاسگاه به مبلغ ۱۲۴۰ میلیون ریال، احداث پیاده‌رو، میدان صبحگاه و ... برای دو باب پاسگاه به مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال همچنین جابجایی شبکه برق موجود در محدوده پلیس‌راه سربیشه به مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون ریال و جابجایی خط انتقال آب شهرستان سربیشه نیز مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و در پایان برای خرید تجهیزات اداری دو باب پلیس‌راه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شهامت همچنین تأکید کرد: محور بیرجند- سربیشه با متوسط تردد روزانه معادل سواری ۶۳۵۵ دستگاه و محور بیرجند – قائن ۶۸۲۱ دستگاه در مسیر محور شرق و کریدور ترانزیتی چابهار و بندرعباس به آسیای میانه و افغانستان قرار دارد و از این رو اهمیت زیادی به‌ویژه در حمل‌ونقل کشوری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، در پایان متذکر شد: امیدواریم این پاسگاه‌ها نقش بسزایی در افزایش و آرامش مسافران داشته باشد.

وی همچنین از حمایت و همراهی استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی، پیگیری‌های فرماندهی محترم انتظامی استان و ادارات مرتبط و فرمانداران محترم سربیشه و بیرجند جهت تسریع در عملیات احداث پاسگاه‌های مذکور که در مدت کمتر از یک سال به‌طور کامل احداث و تجهیز گردیده است تشکر کرد.

نظر شما