به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مردی در حاشیه بازدید از طرح راه آهن در دست اجرای قزوین- رشت با اشاره به انجام عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر ریل گذاری این محور افزود: زیرسازی این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری آن تا پایان امسال به پایان میرسد.
به گفته وی، از هشت ایستگاه راه آهن این مسیر چهار ایستگاه لوشان، کوهین، امامزاده هاشم و رستم آباد به پایان رسیده و ساختمان اصلی مرکز رشت نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مردی اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکیمل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر ۵۵ این مسیر گفت: این پل ۱۰۰ متری یکی از گرههای اصلی راه آهن قزوین- رشت بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی کار طراحی و ساخت آن به طول ۵۵۰ متر و به کارگیری چهار هزار تن ورق برای عرشه آن بر روی ۱۰ پایه و با صرف ۵۱ میلیارد تومان به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، این خط آهن به طول ۱۶۴ کیلومتر بخشی از پروژه راه آهن قزوین- رشت- انزلی و آستارا و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب میشود.
نظر شما