شناسهٔ خبر: 50016 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مردی خبر داد:

قطار راه آهن قزوین- رشت اردیبهشت سال آینده به حرکت درمی آید/ پیشرفت ۸۱ درصدی راه آهن قزوین- رشت

مراحل ساخت و تکمیل راه اهن قزوین-رشت مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: طرح راه آهن قزوین- رشت در حال حاضر در مجموع ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت سال آینده قطار در این محور به حرکت درمی آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مردی در حاشیه بازدید از طرح راه آهن در دست اجرای قزوین- رشت با اشاره به انجام عملیات اجرایی ۱۵۲ کیلومتر ریل گذاری این محور افزود: زیرسازی این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری آن تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

به گفته وی، از هشت ایستگاه راه آهن این مسیر چهار ایستگاه لوشان، کوهین، امامزاده هاشم و رستم آباد به پایان رسیده و ساختمان اصلی مرکز رشت نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مردی اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکیمل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر ۵۵ این مسیر گفت: این پل ۱۰۰ متری یکی از گره‌های اصلی راه آهن قزوین- رشت بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی کار طراحی و ساخت آن به طول ۵۵۰ متر و به کارگیری چهار هزار تن ورق برای عرشه آن بر روی ۱۰ پایه و با صرف ۵۱ میلیارد تومان به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، این خط آهن به طول ۱۶۴ کیلومتر بخشی از پروژه راه آهن قزوین- رشت- انزلی و آستارا و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

نظر شما