شناسهٔ خبر: 5002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا اواخر اسفند انجام می‌شود

ایمن‌سازی جاده‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان

راهیان نور مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح ایمن سازی جاده های دسترسی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان با شتاب در دست اجراست و تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی به اتمام می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منوچهر رحمانی، طول جاده های دسترسی به مناطق عملیاتی در استان خوزستان را حدود سه هزار کیلومتر اعلام کرد و به ایرنا گفت: ایمن سازی این جاده ها با تامین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی استاندار خوزستان از بهمن ماه امسال آغاز شده است.

وی گفت: برای ایمن سازی جاده های شوش ، اندیمشک ، اهواز ، آبادان و خرمشهر ، به رغم محدودیت منابع مالی ، یک بسته اعتباری ویژه تعریف شده تا در مدت ۴۵ روز اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این بسته شامل هشت هزار کیلومتر خط کشی ، ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت ، نصب ۶۰ هزار علامت راهنمایی و رانندگی است که با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا بوده و در روزهای باقی مانده از سال مابقی این طرح نیز به اتمام می رسد.

وی از اقدامات خدماتی و امنیتی پلیس راه خوزستان و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی این استان در راستای ایمن سازی جاده ها و کاهش سوانح رانندگی تشکر کرد.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و ۱۵۰ کیلومتر جاده ارتباطی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را دارد.

استان خوزستان هر سال در تعطیلات نوروزی پذیرای خیل مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است.

جاده های این استان در آخرین روزهای سال و نیمه نخست فروردین ماه ، با ترافیک سنگین خودروها مواجه است.

سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر مسافر سرزمین های نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان سفر کردند.

نظر شما