شناسهٔ خبر: 50069 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرکل حمل و نقل مسافر سازان راهداری:

تاکید بر عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در طرح سفرهای نوروز ۹۷/ توجه ویژه به موضوع ایمنی ناوگان مسافری

نیما شهرزاد معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با تاکید بر عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها در طرح سفرهای نوروزی پیش‌رو گفت: سفرها در ایام نوروز زیادتر است و به همین خاطر توجه ما بر موضوع ایمنی و نظارت بر ناوگان مضاعف شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نیما شهرزاد معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در خصوص خبری مبنی اینکه قیمت‌های بلیت نوروزی اتوبوس‌ها با افزایشی مواجه شده است، اظهار داشت:  اصلاً چنین چیزی نیست و ما  افزایش قیمت به‌هیچ‌عنوان نداشته‌ایم.

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در خصوص میزان رضایتمندی خریداران بلیت‌های نوروزی از آغاز طرح فروش نوروزی گفت: هنوز در ابتدای طرح هستیم و ارزیابی خاصی نداشتیم. طرح از ۱۷ بهمن پیش‌فروش بلیت‌ها شروع‌شده و می‌توانند از سایت‌های اعلام‌شده یا سایت‌های اختصاصی شرکت های حمل‌ونقلی خریداری کنند. به‌جز فروش غیرحضوری متقاضیان به‌صورت حضوری می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. در این مدت برای فروش بلیت مشکلی خاصی نبوده و مسئله‌ای گزارش نشده است.  

شهرزاد در خصوص طرح‌های سازمان راهداری در ایام نوروز گفت: همان‌طور که می‌دانید قریب به ۹۰ درصد سفرها در نوروز از طریق جاده است. البته سهم وسایل نقلیه طبق برآورد ۷۰ درصد و از طریق حمل‌ونقل عمومی ۳۰ درصد است. مردم از طریق این ۳۰ درصد ناوگان عمومی جابه‌جا می‌شوند. طبق پیش‌بینی صورت گرفته ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه در این طرح مشارکت خواهند داشت. این آمار ناوگان فعال است و بیش از ۱۱۷ هزار راننده و کمک‌راننده در این ایام مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در همین خصوص حدود یک ماه گذشته ستادهای ایمنی استانی با موضوع سفرهای نوروزی در بخش ایمنی تشکیل‌شده است. درواقع همان‌طور که می‌دانید مراکز معاینه فنی به‌صورت برخط فعالیت می‌کنند اما در این زمان با توجه به طرح نوروزی نظارت ویژه‌ای می‌شود. سفرها در ایام نوروز زیادتر است و به همین خاطر بخش ایمنی و نظارت ما مضاعف شده است و نظارت بیشتری روی این موارد انجام می‌گیرد. تأکید شده است به استان‌ها که نظارت بیشتری از طریق مراکز معاینه فنی، از طریق مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل صورت بگیرد تا مشکلی پیش نیاید.

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در پایان با اشاره به نظارت‌های ویژه این طرح در مسیرهای پرتردد اظهار داشت: در خصوص مسیرهای پرتردد برنامه‌های نظارت ویژه‌ای داریم که به بهترین شکل مدیریت شوند. این مسیرهای پرتردد شامل مسیرهای منتهی به شمال کشور، شیراز، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و کرمان هستند.

نظر شما