شناسهٔ خبر: 50074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مریوان و سروآباد:

جاده سنندج - مریوان چهارخطه می‌شود

جاده سنندج مریوان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عنوان جاده مریوان سنندج به بهسازی جاده اصلی سنندج مریوان تغییر یافت که بر همین اساس مجوز ۲ بانده و چهارخطه شدن این مسیر صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، منصور مرادی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده طی ۲ سال اخیر این تغییر عنوان در کمیسیون عمران تصویب و در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه به تصویب نهایی رسید.

به گفته وی در زمان تغییر عنوان مسیر سنندج مریوان باشماق کلمه باشماق از قلم افتاد اما پیشنهاد اضافه کردن مرز باشماق مطرح شده و تا پایان تصویب بودجه ۹۷ اصلاح می‌شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۵۰ درصدی تونل باغان در جاده مریوان سنندج خبر داد و افزود: تونل باغان به طول هزار و ۸۸۲ متر که در مسیر ارتباطی مریوان سنندج قرار دارد، به مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی با بیان اینکه مسیر تیژتیژ - گاران و تونل باغان در جاده مریوان سنندج یکی از پروژه‌های فعال کشوری است، اظهار کرد: در حال حاضر حفر تونل باغان به ۹۰۷ متر رسیده که تا پایان امسال از مرز هزار متر نیز عبور می‌کند.

وی افزود: طبق قرارداد حفر کامل تونل باغان در سال آینده به اتمام خواهد رسید و بر اساس قرارداد پیمانکار تا پایان سال ۹۸ این تونل باید افتتاح و به مرحله بهره‌برداری برسد.

مرادی یادآور شد: اگرچه مشکل جاده سنندج مریوان در سال‌های گذشته کمبود اعتبار بود، اما این جاده هم‌اکنون مشکل کمبود اعتبار نداشته و امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ اعتبار در نظر گرفته شده برای جاده سنندج مریوان ۹۰ میلیارد ریال بود که با حضور اعضای کمیسیون بودجه مجلس در استان کردستان این اعتبار به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد ریال دیگر به اعتبارات جاده مریوان سنندج افزوده شد که هم‌اکنون اعتبار موجود برای این مسیر مهم ارتباطی به ۲۳۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

نظر شما