شناسهٔ خبر: 5011 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جاده‌ها برای سفرهای نوروزی هموطنان آماده شده است

جاده - سه راهی مدیرکل نگهداری راه وابنیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با انجام عملیات مختلف راهداری جاده های کشور از بهمن و اسفند ماه سال جاری برای انجام سفرهای نوروزی هموطنان آماده شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي عزیز فیلی روز جمعه به ايرنا گفت: در این مدت بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی کشور روکش اسفالت شده و حدود ۳ میلیون مترمربع از جاده ها نیز لگه گیری و درزگیری شده است.

وی با بیان آنکه تمام پل ها، ابنیه و تونل ها برای تعطیلات نوروزی آماده سازی شده است، گفت: از آنجا که از ۲۵ اسفند ماه سفرهای نوروزی آغاز می شود علاوه بر خط کشی، نصب علایم ایمنی، آب بندی و تهویه تونل ها، عملیات نصب سیستم های هوشمند نیز در این مکانها به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی از تجهیز راهدارخانه ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام راهدارخانه های کشور تجهیز شده اند تا در زمان مورد نیاز بتوانند خدمات مناسبی را به مسافران نوروزی ارایه دهند.

مدیرکل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان آنکه میزان راه های کشور هم اکنون به بیش از ۲۱۴ هزار کیلومتر رسیده است، گفت: این راه ها سرمایه های عظیمی هستند که باید از آنها به نحو مناسبی نگهداری شود.

به گفته فیلی، با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون تن اسفالت روی جاده های شریانی کشور ریخته شده تا شرایط این ثروت ملی همچنان به نحو مناسب حفظ شود.

این مقام مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار امیدواری کرد: با افزایش تخصیص اعتبارات این سازمان در بودجه سال ۹۴ بیش از ۱۵ میلیون تن راه های کشور اسفالت جدید شود تا عقب ماندگی های چند سال اخیر در این حوزه برطرف شود.

یادآور می شود در ایام تعطیلات نوروزی پیش بین می شود که بیش از ۲۰ میلیون نفر از طریق جاده، بیش از دو میلیون نفر از طریق حمل و نقل هوایی، ۷ میلیون نفر از طریق حمل و نقل دریایی و ۲ میلیون نفر دیگر نیز به وسیله شبکه حمل و نقل ریلی در سطح کشور جابه جا به جا شوند.

نظر شما