شناسهٔ خبر: 50176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بهمن‌ماه صورت گرفت:

رفع تصرف ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی همدان

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: در بهمن‌ماه، ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی واقع در همدان با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی و عوامل حفاظت از اراضی و حریم راه رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سرهنگ حمید چراغی اظهار کرد: این تصرف غیرمجاز به صورت دیوارکشی و درختکاری و فنس‌کشی انجام شده بود که توسط گزارشات مردمی مبنی بر درختکاری منابع متعلق به بیت‌المال رفع تصرف شد و ارزش تقریبی زمین‌های رفع تصرف شده حدود یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان است.

چراغی در رابطه با جزئیات این زمین‌های رفع تصرف شده افزود: زمین‌های رفع تصرف شده به متراژ ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و ۷۹۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۲۳۷ میلیون تومان است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: این یگان به صورت ۲۴ ساعته در دو شیفت گشت‌زنی داشته و از اراضی ملی محافظت و با افراد فرصت‌طلب و زیاده‌خواه برخورد قانونی خواهد کرد.

 وی عنوان کرد: جلوگیری از اخلال، تصرف، تجاوز، تخریب و دخالت در اراضی عمومی، تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، متصرفان و متجاوزان از وظایف و اختیارات یگان حفاظت از اراضی است.

سرهنگ چراغی بیان کرد: امیدواریم هر شهروند برای برخورد با افراد سودجو و حفظ منابع ملی و دولتی به عنوان اموالی که متعلق به همه مردم است یک نیروی حفاظت از اراضی باشد.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را به شماره تلفن ۳۸۲۶۱۱۴۰ اطلاع دهند.

نظر شما