شناسهٔ خبر: 50209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح شد:

لزوم طراحی و ارائه مدل اجرایی عملیات مدیریت بحران در جاده‌های استان/ ضرورت تأمین ایمنی جاده‌های استان در ایام نوروز

نشست در آستانه سفرهای نوروزی و به منظور تجمیع امکانات ادارات کل تابعه وزارت راه و شهرسازی، تسهیل تردد مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلال در روند جابجایی بار و مسافر، جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این جلسه که با هدف هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات بهتر به زائران نوروزی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جاده‌های استان باید مدل اجرایی عملیات مدیریت بحران در جاده‌های استان طراحی و ارائه شود.

وی ادامه داد: لازم است پس از تهیه این مدل، موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌های استان با حضور اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، پلیس راهور و پلیس‌راه، بررسی شود، همچنین در این زمینه از ظرفیت‌های استانداری، شهرداری‌ها، هلال‌احمر و اورژانس نیز استفاده شود.

وی بر ضرورت تأمین ایمنی جاده‌های استان در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های استان و ضرورت خدمات‌دهی به موقع و سریع، هماهنگی‌های لازم برای استفاده بهینه از امکانات ادارات کل تابعه وزارت راه و شهرسازی انجام و زمینه برای همکاری و تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پلیس راهور، پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس فراهم شده است.

اخوان عبداللهیان با اشاره به طرح اجرای کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیر آزادراه شهید شوشتری اظهار کرد: باید محور مشهد- چناران نیز در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و تسهیل عبور و مرور موردتوجه ویژه‌ای قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از برنامه‌های ادارات کل تابعه وزارت راه و شهرسازی برای ایام نوروز ارائه شد.

همچنین موضوعاتی از جمله تأمین ایمنی و اجرای سیستم اطفاء حریق یکی از سالن‌های فرودگاه مشهد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پایان سال نصب سیستم‌های اطفاء حریق اجرایی شود.

نظر شما