به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مارکو پولیتی کارشناس ایتالیایی گروه DBA در همایش یک روزه بندر هوشمند با ارائه تعریفی کاربردی از بندر مکانیزه و مبتنی بر سیستمهای نرمافزاری، گفت:بنادر هوشمند در انزوا و خلا شکل نمیگیرند بلکه در فضای تعاملی با محیط اطراف و زیرساختهایی مثل راهآهن و جاده که آنها نیز هوشمند باشند ، به وجود میآید.
وی در زمینه بنادر هوشمند با تاکید بر اینکه در مبحث هوشمندسازی بنادر، به عنوان یک الگو جهت رسیدن به فرآوری سریعتر و ارزانتر عملیات در بنادر، به زیرساخت هوشمند در حوزههای ریل ، جاده و سایر شقوق حمل و نقل نیاز دارید ، اضافه کرد: در فرایند دیجیتالی و نرم افزاری، مدیران بنادر میتوانند در فضای محدود بار بیشتری را جابه جا کنند ، کشتیهای بیشتری را بپذیرند و در نهایت خدمات بهتری به مشتریان بدهند.
مارکو پولیتی با اعلام اینکه رعایت امنیت و ایمنی از چارچوبهای اصلی در پیادهسازی بنادر هوشمند محسوب میشود، خاطر نشان کرد: برای این منظور به قوانین و مقرارات مناسب نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت محیط زسیت در پروژه هوشمندسازی بنادر ، آن را به عنوان قابلیتی پایدارو اجتنابناپذیر دانست و اظهار کرد:کنترل آلایندهها در برخورداری از «بنادر سبز» بسیار مهم است. از طرفی درک و قبول تغییرات ناشی از هوشمندسازی بندر توسط عوامل انسانی فعال در بندر، نکته مهمی است که نباید مغفول واقع شود و همچنین درک اینکه در فضای دیجیتال و فناوریهای جدید ، کارها راحتتر ، ایمنتر و سریعتر صورت میگیرد .
این کارشناس ایتالیایی با تاکید دوباره بر فرآیند هوشمند سازی بنادر که در نتیجه ادغام و یکپارچهسازی همه سیستمهای فعال در بندر و بیرون از بندر میسر میشود، افزود : اطلاعات جمع آوری شده در بندر هوشمند بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در فناوریهای جدیدی که هر روز ما را به سمت دنیای مجازیتر سوق میدهد، به کارگیری درست این اطلاعات برای برنامهریزی، پیشبینی و تصمیم گیری مهم است.
نظر شما