شناسهٔ خبر: 50228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همدان انجام شد:

تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان

مریم سمایی سرپرست شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری همدان با حضور اعضاء کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمایی بیان کرد: در راستای رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان و تسریع در روند اجرای طرح تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق‌پذیری کاربری‌های شهری، پیشنهادات مختلفی مطرح شد که اعضاء ضمن در نظر گرفتن حقوق مالکین بر حفظ حقوق شهروندان، رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت‌های کنونی شهر تأکید کردند.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از پرونده‌ها با اولویت حل مسائل و مشکلات فوری شهر و شهروندان از جمله کمک به تکمیل تعریض بلوار بعثت در جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی منطقه و نهایتاً شهر، جابجایی، اصلاح و ابقاء معابر در محله سیلو، بلوار بدیع‌الزمان، جولان و ابقاء کاربری مسکونی در خیابان شکریه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد. ضمناً تعدادی از موارد از جمله تغییر برخی معابر و کاربری با توجه به حساسیت موضوع مقرر گردید در طرح جامع آتی اتخاذ تصمیم گردد.

سمایی یادآور شد: در این جلسه بر توسعه موزون و پایدار شهر و تمرکز اقدام کمیسیون ماده پنج و شهرداری بر روی مسائل ضروری شهروندان و وفاداری به ضوابط و مقررات شهر تأکید شد.

نظر شما