شناسهٔ خبر: 5023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

نجات جان ۳۸ نفر توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره)

بندر امام خمینی(ره)،بزرگ‌ترین بندر فعال ایران مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره) در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، موفق به نجات جان ۳۸ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی خود شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری این اداره گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) ضمن پایش و رصد وضعیت آبراهه‌های حوزه استحفاظی در طول تمام ساعات شبانه روز، نسبت به ارسال پیام‌های هشدار آمیز و توصیه‌های لازم درباره وضعیت و شرایط آبراهه‌ها اقدام کرده و پس از دریافت پیام‌های رادیویی کمک از شناورهای مضطر، برای امداد رسانی و نجات آن‌ها در کمترین زمان ممکن اقدام کرده است.

ابوطالب گرایلو انجام هشت عملیات مختلف جستجو و نجات دریایی طی مدت زمان عملیاتی ۸۵ ساعت با بهره گیری از ۱۴ شناور سازمانی و همکار را از اهم فعالیت‌های این مرکز پیشرفته و مجهز جستجو و نجات دریایی در حوزه آبراهه خور موسی و شمال خلیج فارس برشمرد و افزود: طی عملیات‌های مذکور که از اواسط بهمن تا اوایل اسفند سال جاری انجام شد، تعداد ۶ فروند شناور مضطر نیز از شرایط غرق و سرگردانی نجات یافتند.

معاون دریایی و بندری استان خوزستان گفت: به دنبال گسیل شناورهای ناجی به محل وقوع حوادث در نقاط مختلف حوزه استحفاظی، مشارکت شناورهای عبوری در عملیات جستجو و نجات و همچنین انتقال مصدومین به مراکز درمانی در خشکی، تاکنون این مرکز نقش به سزایی در ارتقای ایمنی دریایی آبراهه‌های استان خوزستان را ایفا کرده است. /

نظر شما