شناسهٔ خبر: 5025 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛

جدول آخرین پیش بینی‌ها درباره قیمت مسکن در سال آینده/ ۹۴ ؛ سال مسکن و خروج از رکود/ اردیبهشت‌ماه؛ روزهای طلایی مسکن

انبوه سازی- بلندمرتبه سازی پیش بینی مسئولان وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که سال ۹۴ سال خروج مسکن از رکود است و در این سال افزایش شدید قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به پایان سال که نزدیک می‌شویم نگرانی‌ها برای خریداران و فروشندگان مسکن به خاطر حدس و گمان‌ها از افزایش یا عدم افزایش قیمت مسکن در سال آینده بیشتر می‌شود. 

مظاهریان: افزایش شدید مسکن در سال ۹۴ نداریم

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص قیمت مسکن در سال آینده بارها تاکید کرده که قیمت مسکن زیر منحنی تورم افزایش خواهد یافت.

وی در این باره به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر نرخ تورم ۲۰ درصد باشد قیمت مسکن پنج درصد افزایش می‌یابد، چون یک قیمت واقعی مسکن داریم که باید تورم را از آن کم کنیم؛ بر اساس چنین مبنایی، پیش‌بینی ما در وزارت راه و شهرسازی این است که افزایش شدید قیمت مسکن در سال ۹۴ نداریم.

مظاهریان اضافه کرد: به مرور در یک شیب ملایم خروج از رکود قرار گرفته‌ایم؛ از آن‌جایی که در اردیبهشت ماه بیشترین تعداد مبایعه‌نامه‌ها امضا می‌شود به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در مسکن نیز افزایش یابد که در این شرایط تعداد بیشتری مسکن ساخته خواهد شد و افراد بیشتری شاغل می‌شوند؛ با این شرایط امیدواریم سال آینده سال خروج مسکن از رکود باشد و به هیچ وجه جهش قیمتی برای سال آینده پیش بینی نمی‌شود.

تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم افزایش قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد که در سال ۹۴ هیچ اتفاقی در حوزه افزایش قیمت مسکن نمی‌افتد. 

دکتر عباس آخوندی اواخر هفته گذشته در این باره تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان مسکن در سال آینده اتفاق قیمتی خاصی در حوزه مسکن رخ نمی‌دهد. پیش‌بینی من نیز این است که اتفاق بزرگی در بازار رخ نمی‌دهد.

سال ۹۴ سال مسکن است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز روز گذشته در جمع نمازگزاران تهرانی حاضر شد و درباره ایجاد تسهیلات ارزان قیمت مسکن گفت: در بودجه ۹۴ بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به اعطای تسهیلات ارزان قیمت مسکن با اولویت زوج‌های جوان، زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است که با افزایش وام در شهرهای بزرگ تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۱۵ میلیون تومان مردم می‌توانند شاهد دومین گام دولت پس از درمان در مسکن باشند.

خلاصه مهمترین اظهارات برخی مسئولان درباره وضعیت مسکن در سال آینده در جدول آمده است.

جدول اظهارات مسئولان درباره قیمت مسکن سال آینده

ردیفمسئولاظهارات
۱دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر اساس پیش‌بینی کارشناسان مسکن در سال آینده اتفاق قیمتی خاصی در حوزه مسکن رخ نمی‌دهد. پیش‌بینی من نیز این است که اتفاق بزرگی در بازار رخ نمی‌دهد
۲حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی
 
به مرور در یک شیب ملایم خروج از رکود قرار گرفته‌ایم؛ از آن‌جایی که در اردیبهشت‌ماه بیشترین تعداد مبایعه‌نامه‌ها امضا می‌شود به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در مسکن نیز افزایش یابد که در این شرایط تعداد بیشتری مسکن ساخته خواهد شد و افراد بیشتری شاغل می‌شوند؛ با این شرایط امیدواریم سال آینده سال خروج مسکن از رکود باشد و به هیچ وجه جهش قیمتی برای سال آینده پیش بینی نمی‌شود
پیش‌بینی این است که سال آینده با جهش قیمتی در مسکن مواجه نخواهیم شد و قیمت‌ها حداکثر زیر منحنی تورم افزایش یابد.
۴محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزیدر بودجه ۹۴ بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به اعطای تسهیلات ارزان قیمت مسکن با اولویت زوج‌های جوان، زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است که با افزایش وام در شهرهای بزرگ تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۱۵ میلیون تومان مردم می‌توانند شاهد دومین گام دولت پس از درمان در مسکن باشند.

نظر شما