شناسهٔ خبر: 50254 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۱۰ اقدام مؤثر معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید-۱

تدوين سند استراتژی‌های کلان بخش حمل و نقل کشور

ساختمان وزارت راه طبق گزارش منتشر شده از سوی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تدوين سند استراتژی‌های کلان بخش حمل و نقل و برنامه تدوين استراتژی‌های زيربخش‌ها و جاری‌سازی استراتژی‌ها در ستاد و سازمان‌های تابعه به عنوان یکی از اقدامات مؤثر این معاونت طی فعالیت دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عدم وجود استراتژی های مدون و مصوب در هر بخش به طوری که مورد توافق تمامی مدیران و ذینفعان باشد، در بهترین حالت منجر به تلاش های غیر همسو و در نتیجه هدررفت منابع سازمان می‌شود. مشخصاً در بخش حمل و نقل نبود استراتژی واحد و مصوب منجر به ناهماهنگی جهتگیری دستگاه های مرتبط و تاثیرگذار بر این بخش و نهایتا افت کارایی و بهره وری این بخش می‌شود

دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل برای اولین بار نسبت به برنامه ریزی استراتژیک بخش حمل و نقل در کشور افدام نموده، تا با بهره گیری از آن ضمن هم افزا نمودن اقدامات دستگاه های ذیربط بتوان تخصیص منابع و بودجه های سالانه سازمان های تابعه را هدفمندتر و هماهنگ تر کرد.

در حال حاضر سند استراتژی های بخش حمل و نقل کشور در شورایعالی هماهنگی ترابری به تصویب رسیده و به زودی به تمامی زیر بخش ها ابلاغ می‌شود. پس از آن دستگاه های تابعه هریک نسبت به تدوین  استراتژی های خود بر اساس اولویت های استراتژیک سند استراتژی‌های کلان بخش اقدام نموده و برنامه عملیاتی خود جهت جاری سازی این استراتژی ها را ارایه خواهند داد.

با تصویب سند استراتژی های کلان بخش حمل و نقل و تدوین استراتژی های زیربخش ها، انتظار می‌رود ضمن تخصیص هماهنگ و هدفمند منابع مطابق با اولویت های کلان مجموعه با تغییر مدیران جهتگیری ها تغییر نکرده و بخش حمل و نقل در راستای چشم انداز و ماموریت های اصلی خود گام بردارد. ضمن آنکه امکان سنجش و اندازه گیری عملکرد بر مبنای میزان پیشرفت و بهبودهای ایجاد شده در راستای اهداف استراتژیک نیز در هر زیربخش فراهم خواهد شد./

نظر شما