شناسهٔ خبر: 50258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس:

اصلاح جاده‌های کردستان بدون اعتبار میسر نیست

افتتاح جاده نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های معمولی کردستان با عملکرد اصلی نیاز به اصلاح دارد اما این مهم بدون اعتبار امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، سیداحسن علوی عنوان کرد: حمل‌ونقل به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در این حوزه در استان کردستان در سال‌های اخیر تا حدودی به آن توجه شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

علوی در زمینه استاندارد جاده‌های استان هم گفت: زیرساخت‌های حوزه راه که در گذشته ایجاد شده و عملکرد امروز آن‌ها با وضعیت استانداردهایشان همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: جاده‌های اصلی و بین‌شهری که طی سال‌های اخیر در کردستان احداث و یا در حال احداث است بر اساس استاندارد و نیاز امروز بوده و مشکلی ندارند.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، جاده‌های کردستان معمولی با عملکرد اصلی نیاز به اصلاح دارد اما این مهم بدون اعتبار امکان‌پذیر نیست.

علوی بیان کرد: مسیر سنندج ـ مریوان از جمله جاده‌های سطح استان کردستان است که پاسخگوی نیاز امروز بار ترافیکی و ترانزیتی این مسیر نیست که امیدواریم احداث جاده جدید به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تسریع در اتمام راه‌آهن همدان ـ سنندج یکی دیگر از نیازهای استان کردستان در بحث زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که البته تحقق آن نیاز به اعتبارات هنگفت دارد و خوشبختانه قول‌هایی در این زمینه از آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گرفته‌ایم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل در استان کردستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و صعب‌العبور بودن مسیرها نیاز به اعتبار بیشتری نسبت به استان‌های مسطح دارد، اضافه کرد: با توجه به اقدامات در دست اجرا وعده‌هایی داده شده تا اواسط سال ۹۸ اکثر جاده‌های شریانی استان تکمیل شود.

علوی همچنین توضیح داد: بزرگراه کریدور شمال ـ جنوب که بخش عمده آن در محدوده جغرافیایی استان کردستان قرار دارد تا پایان امسال تکمیل خواهد شد که اتمام این پروژه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست در کردستان داشته باشد.

نظر شما