شناسهٔ خبر: 50282 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بهادری تاکید کرد؛

سیاست آخوندی در نوسازی ناوگان هوایی سیاست درستی بود/ کاهش ۱۰ هزار نفری تلفات جاده‌ای امیدوارکننده است/ شاهد توسعه ریل در شهر‌های مختلف کشور هستیم

سید هادی بهادری نائب رئیس دوم کمیسیون عمران با اعلام این که سانحه هوایی یاسوج نشان داد که سیاست وزیر راه در نوسازی ناوگان هوایی سیاست درستی بود گفت: وزارتخ راه و شهرسازی توانسته است کاهش ۱۰ هزار نفری تلفات در حوزه جاده‌ای داشته باشد که این امر امیدوار کننده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مورد عملکرد وزارت راه و شخص وزیر افزود: در سانحه هوایی اخیر نمی‌توان گفت که اشکال مدیریتی یا سیستمی محرز و وزارت راه به آن مبتلا باشد، و باید بعد از بررسی جعبه سیاه در این مورد اظهار نظر کرد. 

وی اظهار کرد: با توجه به سانحه هوایی که اخیرا روی داده است با توجه به توضیحاتی که مسئولان امر در این باره دادند، فرودگاه یاسوج اقدامی برای نشستن هواپیما نکرده بود چون هواپیما وارد محدوده نشستن نشده بود. در حقیقت وضعیت جوی به گونه‌ای بوده است که خلبان فکر کرده کوه را رد کرده و حقیقتاً هنوز مشخص نیست که چرا هواپیما به کوه خورده است. 

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران گفت: علیرغم انتقاداتی که وجود داشت، سیاست نوسازی ناوگان هوایی یکی از سیاست‌های بود که در چند سال اخیر وزیر راه دنبال می‌کرد و این حادثه نیز نشان داد که سیاست وزیر در نوسازی ناوگان سیاست درستی است.

وی افزود: نوسازی ناوگان هوایی موجب شد که مردم در استفاده از ناوگان هوایی قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

وی با تاکید به اینکه تحریم‌ها عامل اصلی عدم نوسازی ناوگان هوایی کشور است و نقش حداکثری را در این رابطه دارند، خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که هواپیما در دنیا توسط کشور‌های محدودی ساخته می‌شود و برند‌های معتبر ساخت هواپیما، چون ایرباس، در سایه تحریم‌ها قرار دارند. از سوی دیگر هواپیما‌هایی که ساخت کشور‌های دیگر، چون چین و روسیه هستند مقبولیت چندانی ندارند و ما در کشور به دنبال تهیه بهترین امکانات برای مردم هستیم.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه میانگین سن ناوگان هوایی در ایران ۲۳ سال است و این درحالی است که این میانگین درکشور‌های همسایه ما به ۷ سال می رسد، گفت: طبیعی است که این موضوع صدمات زیادی به صنعت حمل و نقل هوایی ایران می‌زند. 

وی افزود: باید عملکرد وزیر را در همه حوزه‌های وزارتخانه مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال در چند سال اخیر میزان تلفات جاده‌ای در کشورمان کاهش یافته است از ۲۳ الی ۲۴ هزار نفر به ۱۳ الی ۱۴ هزار نفر رسیده است. البته این میزان هم زیاد است، اما نسبت به گذاشته، این وزارتخانه توانسته است کاهش ۱۰ هزار نفری تلفات در حوزه جاده‌ای داشته باشد که این امر امیدوار کننده است. 

بهادری اظهار کرد: همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی شاهد توسعه ریل در شهر‌های مختلف کشور هستیم. اما در نظر داشته باشید که وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه بسیار بزرگی است و با وجود ۲۲ معاونت و ریاست سازمان برای یک وزارتخانه با یک وزیر کار چندان آسانی نیست. 

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات عمرانی و زیرساختی در حوزه وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد یا به نحوی به آن مرتبط است گفت: عرض و طول این وزارتخانه به لحاظ بزرگی بسیار زیاد است و کنترل چنین مسئولیتی کار ساده‌ای نیست.

نظر شما