شناسهٔ خبر: 50301 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی مطرح کرد؛

جزئیات پروژه‌های احداثی و قابل افتتاح در استان هرمزگان/ سنددارکردن ۵۰۰۰ واحدمسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی بندرعباس/ راه‌اندازی ۱۹ اسکله شناور در ۹ منطقه ساحلی استان برای نوروز ۹۷

مراسم وزیر راه و شهرسازی جزئیات پروژه های احداثی و قابل افتتاح در استان هرمزگان را تشریح کرد و از سنددار شدن ۵هزار واحدمسکونی در سکونتگاه های غیررسمی بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در ارتباط زنده با رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و احداث در استان هرمزگان پرداخت و در ابتدا با اشاره به افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان، اظهار کرد: طی سال گذشته در ۱۲ شهرستان و ۲۵۴ روستا یک اقدام بسیار مهم انجام شد.

وی افزود: علی رغم اینکه هرمزگان یک استان حمل و نقلی است اما ۵۰ درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند لذا توسعه راه‌های روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچینن این طرح موجب اشتغال ۳۰۰ نفر شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۷۷ کیلومتر از محور بزرگراه ساحلی، بیان کرد: از محور بزرگراهی ساحلی گوادر به خرمشهر  ۹۰۰ کیلومتر در استان هرمزگان قرار دارد که ۳۰۰ کیلومتر در دست اقدام است، ۴۰۰ کیلومتر زیر بار قرار دارد و الباقی آن که امروز ۷۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید، در دست ساخت قرار دارد.

آخوندی در در ادامه با اشاره به طرح باز آفرینی بافت ناکارآمد شهری بندرعباس، گفت:بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی با نازلترین کیفیت زندگی می‌کنند و در گام اول مقرر شد ۵۰۰۰ واحد مسکونی در این محله سند دار شوند که عملیات مربوط به کمک‌های مالی آن نیز آغاز شده است.

وی همچنین به کمک های مالی سازمان بنادر و دریانوردی به گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: برای عید نوروز پیش رو ۱۹ اسکله شناور در ۹ منطقه دایر می‌شود که این اقدام کمک شایانی به توسعه گردشگری استان نی کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران  در حوزه گردشگری دریابی از محل وجوه اداره شده سازمان تا سقف ۹۰ درصد از تسهیلات بدون بهره برخوردار می‌شوند.

آخوندی در پایان یادآور شد: کانال ورودی دریاچه هرمز و حوضچه در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

نظر شما