شناسهٔ خبر: 50306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه جایی بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر در خراسان جنوبی

پایانه اتوبوس بین شهری سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی از جا به جایی جابه جایی بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر در خراسان جنوبی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، طی ۱۱ ماهه اول سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان جابجا شده‌اند.

بنابر اعلام مهدی گرجی، سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، طی ۱۱ ماهه اول سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از تعداد ۶۱۳ هزار مسافر به استان وارد و ۷۱۶ هزار مسافر از استان خارج گردیده‌اند همچنین بیش از ۱۱۲۲ هزار مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

گرجی افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از ۷۸۱ هزار نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد ۲۲ هزار نفر بوده است. 

وی با بیان این مطالب افزود: درحال حاضر تعداد ۲۱۹ دستگاه سواری و کرایه با عمر متوسط ۷.۵۵ سال، و تعداد ۱۱۲ دستگاه مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۰.۸۵ سال و تعداد ۲۴۴ دستگاه اتوبوس با عمر ۱۱.۴۹ سال کار جابجائی مسافرین از مبدا ۶ پایانه در استان را به انجام می‌رسانند.

از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد ۱۶۵۵ نفر راننده در این بخش شاغل می‌باشند.

مهدی گرجی خاطر نشان کرد شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران گرامی می‌باشد همچنین همشهریان عزیز می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی ارتباط برقرار نمایند.

نظر شما