شناسهٔ خبر: 50338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامی مطرح کرد؛

تشریح خدمات راه و شهرسازی اصفهان برای مسافران نوروزی/ فعالیت ایستگاه‌های امنیت و سلامت در ایام نوروز

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های امنیت و سلامت و شناسایی نقاط پرتصادف، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

حجت اله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: کمیسیون ایمنی راه‌ها و حمل و نقل استان هفته گذشته تشکیل جلسه داد که براساس آن تصمیماتی گرفته شد و در تلاش هستیم آن‌ها را ظرف مدت باقیمانده تا پایان سال عملیاتی کنیم.

وی درباره این تصمیمات بیان کرد: اولین تصمیم مربوط به فعالیت ایستگاه‌های امنیت و سلامت است که در طول شبکه استان برگزار می‌شود و آن‌ها را سالیانه در دو دوره سفر‌های نوروزی و تابستانی فعال می‌کنیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: تمام ایستگاه‌های امنیت و سلامت جانمایی شده، موقعیت آن‌ها مشخص است و تمام دستگاه‌های خدمات رسان مانند هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهداری در ایستگاه‌های امنیت و سلامت مستقر می‌شوند که این ایستگاه‌ها می‌تواند خستگی ناشی از رانندگی در طول سفر را برای رانندگان برطرف کند و آن‌ها پس از استراحت موقت و کوتاه به رانندگی خود ادامه دهند. 

وی گفت: موضوع دوم مربوط به نقاط پرتصادف است که در طول شبکه راه‌های استان شناسایی شده اند، تعدادی از آن‌ها رفع خطر شده و باقی نقاط پرتصادف آشکارسازی می‌شوند.

غلامی اظهار کرد: آشکارسازی به این صورت است که با هماهنگی پلیس راه و فعالیت سامانه، قبل از ورود به منطقه پرخطر یک هشدار به گوشی‌های همراه مسافران برای نزدیک شدن به نقطه پرتصادف داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه موضوع سوم مربوط به فعالیت پلیس راهنمایی و رانندگی است، تصریح کرد: قرار است پلیس راه در ایام نوروز به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت چشمگیری داشته باشد تا با تخلفات احتمالی برخورد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سفر خوبی برای کسانی که از شبکه راه‌های استان اصفهان استفاده می‌کنند رقم زده شود و شاهد کمترین تصادفات در محورهای منتهی به این استان باشند.

وی بیان کرد: شهرداری اصفهان نیز خدماتی را برای اقامت و استقرار مسافران می‌دهد و کمپ‌هایی برای استقرار آن‌ها پیش‌بینی شده که بسته‌های خاصی شامل نقشه‌های راه، مراکز دیدنی و قابل بازدید تفریحی و گردشگری در شبکه‌ راه‌های اصفهان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. 

غلامی تصریح کرد: در هفته آینده نیز کمیسیون ایمنی در قبل از سفر‌های نوروزی برای روند پیشرفت مصوبات کمیسیون ایمنی تشکیل می‌شود تا پیگیر نقاط دارای اشکال باشد و آنها را بررسی کند. 

وی افزود: یک جلسه دیگر کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز در طول ۱۵ روز اول فروردین برگزار می‌شود.

نظر شما