شناسهٔ خبر: 50369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازی استان یزد خبر داد:

آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای استقبال از مسافران نوروزی

داود دانشگر در حاشیه دومین جلسه کمیته خدمات حمل‌ونقل و ترافیک استان یزد، دبیر این کمیته در گفتگویی به نتایج این جلسه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، داوود دانشگر معاون اداره راه و شهرسازی استان با اشاره به همت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای بهبود سفرهای نوروزی به یزد گفت: در جلساتی که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده، مجموعه مسئولان بر ارائه تسهیلات رفاهی و خدماتی در سطح شهر جهانی یزد به مسافران نوروزی تأکید دارند.

وی ادامه داد: در بحث ایمنی راه‌ها مشخص شدن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای توسط اداره راهداری با همکاری پلیس پیش‌بینی شده است و علاوه بر اینکه علائم و مشخصات دارد، بصورت پرچم نیز قبل از رسیدن به منطقه هشدار را به رانندگان بدهد که کمترین خطر را داشته باشد.

دانشگر با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری نیز گفت: اصلاح وضعیت تاکسی فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است که قبل از شروع سفرهای نوروزی، تعیین تکلیف و ساماندهی وضعیت خدمات‌دهی به مسافرین نوروزی انجام شود. 

وی ادامه داد: استقرار حدود ۲۰ اکیپ امداد خودرو در سطح استان در کنار جاده‌ها بصورت ۲۴ ساعته، افزایش ۵۰ درصدی خدمات هلال‌احمر نسبت به سال گذشته تسهیلاتی است که به صورت امدادی به مسافران ارائه خواهد شد.

معاون اداره راه و شهرسازی استان، ایجاد مسیر ویژه گردشگری، اصلاح وضعیت میدان راه‌آهن با همکاری شهرداری یزد، استقبال نوروزی در اولین پرواز بعد از سال تحویل توسط سازمان فرودگاه و میراث فرهنگی، ساماندهی کمپ‌های گردشگری و هماهنگی با هلال‌احمر و اورژانس، چند ایستگاه صلواتی بصورت سرویس‌دهی شبانه‌روزی توسط سازمان راهداری در ۵ نقطه قرار شد تشکیل شود که علاوه بر تأمین خدمات اولیه می‌تواند جایی برای تنوع مسافرین باشد ضمن اینکه پلیس‌راه در کنار آن مستقر خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان ابزار امیدواری کرد که با برنامه‌های پیش‌بینی شده، استان یزد بتواند سفری خوب را برای مسافران نوروزی تدارک ببیند.

نظر شما