شناسهٔ خبر: 50377 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تمهیدات بندرخرمشهر برای انجام سفرهای ایمن دریایی در ایام نوروز ۹۷

بندر خرمشهر جلسه تسهیل سفرهای دریایی در ایام نوروز به منظور ایمن بودن سفرهای دریایی و کاهش خدمات و حوادث احتمالی با حضور ارگان های ذیربط منطقه به میزبانی بندرخرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، در این جلسه ابتدا گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۹۶ ارائه شد.

در جلسه مذکور در خصوص تأکید بر ایمنی گشت‌های دریایی، نظم بخشی، مدیریت صحیح خدمات، ممنوعیت ارائه خدمات در شب و تفکیک مسیرهای تردد شناورها به‌ویژه لنج، قایق و جت اسکی بحث و گفتگو شد.

جلوگیری از فعالیت اسکله و شناورهای غیرمجاز، گشت زنی در سواحل و رودخانه‌های اروند و کارون، بازرسی قایق‌های تفریحی، استفاده از جلیقه نجات، اطلاع‌رسانی و ارائه هشدارها و توصیه های ایمنیاز جمله موارد مطرح شده این جلسه بود.

همچنین همانند سالهای گذشته، بندر خرمشهر به عنوان متولی و ناظر بر ایمنی سفرهای دریایی معرفی شد.

اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در راستای ایجاد ایمنی بیشتر همانند سال‌های گذشته در ایام نوروز ۹۷ با تلاش شبانه روزی مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خرمشهر و با استفاده از تجهیزات مخابراتی مدرن و شناورهای جستجو و نجات ناجی ۴، سار ۲، قایق تندروی جستجو و نجات و قایق جی می نی آبراه ۶۲ مایلی اروند را تحت نظارت و پوشش قرار می‌دهد.

بندرخرمشهر امسال نیز همچون سالهای پیشین بصورت داوطلبانه و با استفاده از امکانات موجود نسبت به برگزاری گشت منظم ایمنی در کارون اقدام خواهد کرد.

در نوروز ۹۶، ۲۱۳ هزار و ۳۹۰ گردشگر دریایی در قالب ۱۱ هزار و ۱۳۲ سفر دریایی در رودخانه های کارون و اروند تردد کردند و از جاذبه‌های دریایی این دو رودخانه بهره‌مند شدند و ۱۰۲ هزار و ۲۶۸ میهمان نوروزی بصورت کاروان خودرویی و کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

همچنین در نوروز ۹۶، ۱۲ سرنشین یک فروند قایق تفریحی در رودخانه کارون با حضور به موقع شناورهای جستجو و نجات بندرخرمشهر از خطر غرق‌شدگی نجات یافتند.

نظر شما