شناسهٔ خبر: 50395 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بندر مسافری شهید حقانی خبر داد؛

راه اندازی خط گردشگری قشم-لارک/ افزایش شناورهای بندر شهید حقانی به ۴۳ فروند در نوروز‌‌ ۹۷

 بندرشهید حقانی مدیر بندر مسافری شهید حقانی با اشاره به برنامه افزایش مسیرهای دریایی برای ایام نوروز، گفت: علاوه بر ۴۰ فروند شناور موجود، نوروز امسال ۳ فروند شناور با ظرفیت ۳۳۶ صندلی به ناوگان مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، محمد احمدی‌زاده در تشریح آخرین جزئیات آماده‌سازی بندر مسافری شهید حقانی هرمزگان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی بیان کرد: بیشترین سفرهای دریایی کشور بین استان‌های ساحلی، در استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر شهید حقانی بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور است، اضافه کرد:‌ در حال حاضر  ۴ هزار صندلی در قالب ۴۰ فروند شناور، در این بندر فعالیت‌ می‌کند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی افزود: روزانه از بندر شهید حقانی بندرعباس تردد شناور به جزیره هرمز در ۱۰ مایلی (۱۸ کیلومتری) بندر و به همچنین به بندر شهید ذاکری قشم در ۱۲.۳ مایلی (۲۳ کیلومتر) بندر، انجام می‌شود.

احمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی خط مسافری دریایی بندر شهید حقانی ـ درگهان ادامه داد: ۳ مسیر مذکور روزانه مسافران زیادی را از طریق شناورها جابه‌جا می‌کنند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی ظرفیت روزانه جابه‌جایی مسافران دریایی را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از ساعت ۶ صبح تا ۲۲:۴۵ امکان جابه‌جایی مسافران به جزایر وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه از سال ۹۰ تاکنون هیچ‌گونه سانحه دریایی مسافری نداشته‌ایم، گفت: در حال حاضر متوسط سن ناوگان مسافری دریایی در این بندر مسافری، کمتر از ۱۰ سال است، ضمن آنکه همه شناورها ملزم به رعایت قوانین ایمنی هستند و همچنین جلیقه نجات در همه شناورها موجود است.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی با اشاره به افزایش تقاضای سفرهای دریایی در ایام نوروز، افزود: نوروز امسال ۳ فروند شناور با ظرفیت ۳۳۶ صندلی به ناوگان مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه افزایش مسیرهای دریایی برای ایام نوروز گفت: از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک نیز خط مسافری دریایی برقرار است که با افزایش گردشگرها، تعداد شناورها نیز افزایش می‌یابند.

احمدی‌زاده با اشاره به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان، اظهار داشت: مجموع جزایر استان هرمزگان ظرفیت‌های گسترده گردشگری دارد که تلاش کرده‌ایم در راستای مسئولیت اجتماعی خود، برخی از این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و این افزون بر خدمات سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی درباره نحوه فروش بلیت در شناورها برای ایام نوروز توضیح داد: در حال حاضر به سه طریق امکان تهیه بلیت برای مسافران وجود دارد که شامل خرید حضوری از دفاتر در پایانه، خرید اینترنتی از طریق سایت http://daryasafar.pmo.ir/ و همچنین از طریق پایانه‌های بانک انصار مستقر در پایانه شهید حقانی امکان‌پذیر است.

وی افزود: همچنین برای مسافران کثیرالسفر کارت بلیت فراهم شده است تا شرایط مناسبی برای تردد داشته باشند.

مدیر بندر مسافری شهید حقانی افزود: در حال حاضر امکان خرید بلیت شناورها برای ایام نوروز وجود دارد.

بنابراین گزارش استان هرمزگان ۱۳ بندر مسافری دارد و بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی کشور، از مبدأ استان هرمزگان انجام می‌شود.

نظر شما