شناسهٔ خبر: 50400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خاوری مطرح کرد؛

جزییات خدمات راه و شهرسازی گیلان برای سفر‌های نوروزی/ پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مسافران نوروزی استان

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مسافران نوروزی استان، گفت: مسافران ملاحظات ترافیکی، علائم و سرعت را در جاده‌های استان رعایت کنند تا مشکلی برای آن‌ها و شهروندانی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند به وجود نیاید.

علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره تهمیدات و برنامه‌های راه و شهرسازی این استان برای سفر‌های نوروزی مسافران اظهار کرد: با توجه به اینکه از تاریخ اول مهرماه سال ۹۵ امور جاری حوزه راهداری از راه و شهرسازی جدا شده و در این حوزه حدود ۲۰ روز قبل جلسه هماهنگی برای ارائه گزارش عملکرد حوزه راهداری برگزار شد که آن‌ها در گزارش عملکرد خود، آمادگی و آماده‌باش ۴۰۰ نیرو، ۲۵۰ دستگاه و ماشین آلات و راهدارخانه‌های خود را اعلام کردند و در صورت وجود نواقص در کف جاده، فعالیت‌هایی مانند لگه گیری و شست و شو و اصلاح علائم را به طور جاری و روزانه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی در پروژه‌های در محور‌های استان انجام می‌شود و پیمانکاران پروژه‌های خود را ایمن کنند، افزود: امیدواریم در تعطیلات نوروزی برای دسترسی به شرق گیلان یک فاز از محور سراوان- سیاهکل را آماده کنیم تا ترافیک محوری وارد شهر رشت نشود و مردم بتوانند از کنارگذر برای دسترسی استفاده کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان ابراز امیدواری کرد: یک فاز از ۴ خطه فومن- سراوان تا قبل از عید آماده شود و مردم از آن استفاده کنند، محور انزلی- رضوانشهر و دو پروژه مهم ملی نیز در سطح استان در حال انجام است و کنار گذر لنگرود را پس آسفالت که بیش از ۷ روزه زمان نمی‌برد، قبل از تعطیلات زیر بار ترافیک می‌بریم که امروز نیز مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور بازدیدی از آن انجام می‌دهد. 

وی افزود: یک فاز از کنارگذر پرسر در محور رضوانشهر- تالش را نیز امیدواریم برای ایام عید به زیر بار ترافیک ببریم. 

خاوری درباره میزان پیشرفت این پروژه‌ها بیان کرد: پیشرفت این پروژه‌ها بسیار خوب است و در مرحله اتمام و آسفالت هستند که شرایط جوی روند عملیات را تا حدودی کند کرده است. 

وی در خصوص برای اسکان مسافران نیز گفت: راهدارخانه‌ها که در مجاورت گردنه‌ها و جاده‌ها هستند، مانند سنوات گذشته برای اسکان اضطراری تجهیز می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تصریح کرد: جلسات هماهنگی تسهیلات سفر را نیز ۲۰ روز قبل با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شامل دستگاه‌های امدادرسان، خدماتی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها داشتیم که بنا شد سرویس‌های بهداشتی و مساجد در طول راه‌ها بازسازی شوند و برنامه‌های استقرار هلال احمر مشخص شد. 

وی درباره جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: جلسه کمیسیون راه‌ها هفته گذشته تشکیل شد که در روز ۲۰ یا ۲۵ اسفندماه نیز یک جلسه نهایی خواهیم داشت. 

خاوری افزود: در ایام نوروز به طور معمول شیفت هستیم و اگر موضوع اضطراری به وجود آید که نیاز به جلسه داشته باشد حتما جلسه برگزار می‌شود، اما معمولا هماهنگی‌ها را در سطح استان قبل از تعطیلات به عمل می‌آوریم و با توجه به مسافرپذیربودن استان، به طور روزانه شیفت و آماده‌باش هستیم.

وی در خصوص پیش ببینی تعداد مسافران نوروزی گفت: در سال گذشته حدود ۵ میلیون نفر مسافر داشتیم و با توجه به افتتاح نشدن قطار قزوین رشت و آلودگی هوا در استان‌های جنوبی، امسال با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مسافران روبرو هستیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تاکید کرد: کسانی که استان گیلان را به عنوان مقصد سفر یا مسیر عبوری خود انتخاب می‌کنند، حتما نکات ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و علی رغم تمام تلاش‌هایی که در استان صورت گرفته، امسال سوانح جاده‌ای نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: متاسفانه ۶۰۴ نفر در محور‌های استان گیلان در ۱۱ ماه سال ۹۶ کشته شدند و این آمار که در مدت مشابه سال قبل ۵۷۷ نفر بود، ۲۷ نفر افزایش یافته است.

خاوری بیان کرد: از تعداد ۶۰۴ نفر کشته در راه‌های برون و درون شهری، ۶۷ درصد موتورسوار و عابر بودند با توجه به وضعیت جاده و وسعت کم استان که در اطراف جاده‌ها سکونتگاه است. 

وی توصیه کرد: افرادی که استان گیلان را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند ملاحظات ترافیکی، علائم و سرعت را در جاده‌های استان داشته باشند تا مشکلی برای آن‌ها و شهروندانی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند به وجود نیاید.

نظر شما