به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، داریوش امانی معاون حملونقل این سازمان در نشست مشترك مسئولين سازمان راهداري و حملونقل جادهای با انجمن صنفي و فعالان شرکتهای حملونقل سنگين(بوژي داران) با ابراز امیدواری از اینكه جایگاه انجمنهای صنفی حوزه حملونقل سنگین جادهای قابلتوجه است گفت: آنچه وظیفه سازمان است تسهیل در روابط بین بخش خصوصی و سایر بخشهای مرتبط در دولت است كه برای این كار برنامههای خوبی ازجمله چنین نشستهایی در سال آینده بهصورت مستمر با نهادهای ذیربط و انجمن پیشبینیشده است.
وی با اشاره به اینكه باید تعامل بیشتری بین اصناف و سازمان راهداری و حملونقل جادهای برقرار شود تصریح كرد: انجمنها بازوهای این سازمان هستند و باید در كنار یکدیگر به خدمت صادقانه به مردم پرداخته و مسائل و مشكلاتی را كه گاها به وجود میآیند را با كمك همدیگر برطرف كنیم.
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با تأکید بر اینكه عزم دولت نوسازی ناوگان جادهای بار و مسافر است افزود: به نظر میآید در این زمینه بودجهای برای نوسازی ناوگان حملونقل سنگین و فوق سنگین اختصاص نیافته است كه تلاش بر این است تا برای این منظور نیز بودجه قابلتوجهی در نظر گرفته شود.
امانی انتقال تجربیات و آموزش جوانان برای بهکارگیری آنها در این صنف را یكی از اركان مهم توسعه حملونقل سنگین در كشور دانست و گفت: علاوه بر اینكه لازم است تا ناوگان باری كشور نوسازی شود به همان میزان لازم است تا فعالان نیز بهروز شده و جوانان در كنار پیشكسوتان به فعالیت مشغول باشند.
وی با تأکید بر اینكه اساسنامه تأسیس شرکتهای حملونقل سنگین از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای آماده شده است كه برای اجرایی شدن و تأمین استانداردها در آن 6 ماه مهلت دیدهشده است ادامه داد: تأثیر اجرایی شدن چنین اساسنامهای در كشور این است كه باعث خواهد شد تا دیگر شرکتهای فعال در بخش حملونقل جادهای بار که امكانات لازم برای حملونقل محمولات سنگین و فوق سنگین را دارا نیست نتوانند در این حوزه ورود كرده و بارهایی ازایندست را جابهجا كنند.
امانی با اشاره به متن حكم ابلاغی از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی خطاب به رئیس جدید سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: بیشترین تأکید وزیر راه در حكم ابلاغی جدید بر بحث حملونقل كالا و مسافر معطوف شده است كه همین امر نشان میدهد جنبههای حملونقل جادهای كشور كه بیشترین سهم را در انتقال كالا و مسافر دارند موردتوجه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی نیز هست و باید تلاش شود تا در راستای اهداف والای سازمانی و ملی دستگاههای سنتی به پیشرفته تغییریافته و با بهکارگیری تمام شقوق حملونقل ازجمله سنگین و فوق سنگین گزارش جامعی از اقدامات مثبت انجامشده در این حوزه به مبادی ذیربط ارسال شود.
معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای در پایان سخنان خود با تقدیر از اینكه رانندگان امانتداران خوبی در جامعه ما هستند بالغبر 450 میلیون تن باری در كشور جابهجا میشود خاطرنشان كرد: درواقع رانندگان باری سربازان گمنام اقتصادی كشور هستند كه باید به این قشر زحمتکش بیشازپیش توجه كرد.
این گزارش میافزاید كه جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیك در ابتدای جلسه با اشاره به اینكه باید عواید بخش حملونقل جادهای در همان بخش هزینه شود گفت: در بسیاری از کشورها حملونقل فوق سنگین وجود ندارد درحالیکه در ایران شرکتهای خوبی در این حوزه فعالیت دارند كه دارای امكانات مناسبی ازجمله پایانه، بارگیری و باسکولهای تخصصی هستند كه باوجوداین امكانات یك حملونقل بسیار تخصصی و تأثیرگذار را ایجاد کردهاند كه توانایی الگو شدن برای دیگر كشورها رادارند.
وی با اشاره به اینكه سازمان راهداری و حملونقل جادهای تلاش كرده است تا محدودیتهای موجود برای این قبیل حملونقل در كشور را تسهیل كند گفت: با تلاشهایی كه طی مدتهای گذشته انجامگرفته است محدودیت عبور بوژیهای سنگین از روی پلها را بهروزرسانی كرده و با تغییر آییننامه و توزین بار همگن این محدودیت برای عبور به حداقل رسانده شده كه تأثیر بسزایی در سرعت حملونقل سنگین و فوق سنگین داشته است علاوه بر آن با بهروزرسانی آییننامهها و قوانین کمکهای شایانی در خصوص تسهیل رفتوآمد شرکتهای حملونقلی در این چند سال صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه اعضای انجمن صنفی شرکتهای حملونقل سنگین و فعالان در این بخش به ایراد نقطه نظرات خود با مسئولین سازمان راهداری و حملونقل جادهای پرداختند و مسئولین حاضر در جلسه برای برنامهریزی جهت رفع دغدغههای آنها قول مساعد دادند.
نظر شما