شناسهٔ خبر: 50451 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد:

ارتقای شاخص برخورداری راه روستایی کردستان با اتمام پروژه‌های در حال اجرا

راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته استان کردستان نزدیک به ۴۷ درصد و میانگین کشوری حدود ۶۶ درصد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا میزان بهره‌برداری ما به ۵۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی با اشاره به برنامه‌های هدف‌گذاری شده و توجه به حوزه راه روستایی گفت: حدود ۱۷۰۳ روستا در استان وجود دارد با ۶۰۹۸ کیلومتر شبکه راهی، یکی از استان‌هایی هستیم که از لحاظ راه روستایی آسفالته شرایط مناسبی را در کشور نداریم، لذا به همین منظور باید بتوانیم هم کمبودهای گذشته را جبران کنیم و هم بتوانیم نگاهی به آینده پروژه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر از مسیرهای راه روستایی، روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را در دستور کار داریم با برآورد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، خوشبختانه طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ نزدیک به ۲۵۵ کیلومتر از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

ملکی اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، شاخص استان کردستان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت شاخص استان کردستان نزدیک به ۴۷ درصد و میانگین کشوری حدود ۶۶ درصد با بهره‌برداری از این مسیر میزان بهره‌برداری ما به ۵۵ درصد خواهد رسید.

نظر شما