شناسهٔ خبر: 50453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان فارس مطرح کرد:

تشریح اقدامات راهداری فارس برای سفرهای ایمن شهروندان در نوروز ۹۷/ تاکید بر همکاری مردم برای کاهش ۱۵ درصدی تصادفات/ ۱۷۶ نقطه حادثه‌خیز آرام‌سازی و آشکارسازی شد

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری استان فارس گفت:وضعیت تصادفات در استان فارس از لحاظ قدر مطلق در رتبه نخست قرار دارد. در حوزه ایمنی هم هر کاری که توانستیم انجام دادیم و شاید یکی از موارد کاهش تصادفات ما اعمال قانون توسط پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری استان البرز در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت: جلسات خودمان در این خصوص را تقریباً از یک ماه و نیم پیش شروع کردیم. طرح ارتقای سفرهای نوروزی به ریاست استاندار و زیرمجموعه های آن برگزار شد و ما به‌عنوان مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد نوروزی و دبیری این کمیته در این جلسات حضور داشتیم.

وی ادامه داد:  در این زمینه جلسات مختلفی را با کمیته‌های ذی‌ربط مثل پلیس، شهرداری‌ها، اورژانس، شرکت نفت و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان داشتیم و وظایف هرکدام از دوستان مشخص شد. ما هم در راستای این طرح کارهای خوبی را با کمبود اعتبارات از طریق اندک اعتبارات و منابع استانی انجام دادیم. به نظرم رضایتمندی کاربران جاده‌ای از استان فارس حداقل در کارهایی مثل نصب تابلوهای ایمنی، پاک‌سازی و آسفالت و خط‌کشی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل راهداری استان فارس با اشاره به آغاز طرح نوروزی این استان که از ۲۳ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی گفت: واقعیت این است که در استان فارس وضعیت تصادفات از لحاظ قدر مطلق در رتبه نخست قرار دارد. در حوزه ایمنی هم هر کاری که توانستیم انجام دادیم و شاید یکی از موارد کاهش تصادفات ما اعمال قانون توسط پلیس است. پلیس برای ارائه سرویس‌های بهتر محدودیت‌هایی بابت وسایل نقلیه و خودرو داشت. در همین زمینه پیشنهادی را در کمیسیون راه مطرح کردیم که با استقبال مواجه شد. در این پیشنهاد قرار شد هریک از دستگاه‌های مربوطه برای ارائه خدمات بهتر یکی، دو خودرو در اختیار آن‌ها بگذارد.

وی ادامه داد: خود ما هم از طریق اعتبارات استانی و هم محل اعتبارات ملی با برنامه‌ریزی این کار را کردیم و درمجموع توانستیم ۳۵ گشت نامحسوس را با اولویت تصادفات در محورهای پرترددی که سال گذشته تعداد تصادفات ما نسبت به طول محور بالا بود، مستقر کنیم. این برنامه‌ریزی را انجام دادیم و ان شاء ا... با روشن شدن محل استقرار آن‌ها این خودروها از ۱۰ اسفند تا ۱۷ فروردین در کنار پلیس بتوانند با بیش از ۲۰۰ خودرو که در اختیار دارد نقش مؤثری در کاهش تصادفات داشته باشند. دوربین‌های ثبت تخلف ما که ۱۴۰ عدد در استان است سرویس‌دهی شده و امیدواریم با همکاری مردم و رعایت فرهنگ رانندگی در بحث کاهش تصادفات روزهای خوبی را تجربه کنیم.

سیاهپور با اشاره به آشکارسازی و آرام‌سازی ۱۷۶ نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف استان به موضوع خدمات‌رسانی به مسافران در طرح نوروزی پرداخت و تصریح کرد: در بحث خدمات مسافری و در قالب شبکه سیر بحث آراستگی پایانه‌ها را داشتیم. اطلاع‌رسانی کامل را از طریق بروشورهای جامع، پیام‌های تصویری و رسانه‌ای، بیلبورد و سایت و همچنین تلفن ۱۴۱ انجام دادیم که همه همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی از ۱۲ اسفند کار را شروع کردند. بحث مدیرهای فنی را داریم که از ۱۱ نفر به ۱۱۰ در سطح استان رسیدند که قرار است تمام خدمات را نظارت و کنترل کنند.

وی افزود: در این مدت چهارده مرکز معاینه فنی ما شبانه‌روز فعال خواهد بود. کمیته نظارت‌مان برای بحث خدمات رفاهی فعال شدند  تا در محورها با بررسی همه موارد هیچ مشکلی برای خودروها به وجود نیاید. در پایانه‌ها مدیر فنی‌ها حضور دارند و هر اتوبوسی که خارج شود باید تائید آن‌ها را داشته باشد. در جاده‌ها هم گشت‌های نامحسوس و دروازه‌ای حضور دارند و از عبور خودروهای مشکل‌دار جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل راهداری استان فارس با اعلام اینکه امسال پیش‌بینی رشد ۵ تا ۸ درصدی سفرهای نوروزی را خواهند داشت به کاهش احتمالی تصادفات در محورهای استان اشاره داشت و گفت: اگر مردم ما را همراهی کنند پیش‌بینی کاهش ۱۵ درصدی تصادفات را در دوماهه نخست خواهیم داشت. از سوی دیگر انتظارمان رشد ۵ تا ۸ درصدی افزایش سفر است و از همین رو پیش‌بینی می‌شود دو پیک سفر ما در ابتدای تعطیلات یعنی از ۲۳ تا ۲۴ اسفند و دیگری در اواسط تعطیلات یعنی هشتم فروردین باشد که برای این دو زمان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌گرفته است.

نظر شما