شناسهٔ خبر: 50524 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جواد هدایتی خبر داد:

لغو پروانه ۱۰ شرکت امداد خودروی متخلف در استان تهران

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از لغو پروانه ۱۰ شرکت متخلف امداد خودرو در استان تهران خبر داد و به مردم توصیه کرد برای گرفتن امداد با ۱۴۱ تماس بگیرند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سيما گفت: در حال حاضر ۶۳ شرکت امداد خودرو از ادارات راه و ترابری سراسر کشور مجوز فعالیت دارند و این میزان در استان تهران پس از لغو پروانه ۱۰ شرکت متخلف هم اکنون به ۵ شرکت مجاز خلاصه می شود.

وی افزود: همچنان یکی از مشکلات اصلی سازمان راهداری فعالیت امدادخودروهای متفرقه و غیر مجاز در جاده های کشور است که متاسفانه برخورد شایسته ای تا بحال در جهت ساماندهی آن ها صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راه را به عنوان ضابط قضایی مسئول کنترل ، نظارت و توقیف امداد خودروهای فاقد مجوز دانست و اظهار داشت: در جلساتی با مسئولان قضایی هم خواستار استفاده از این ظرفیت در جهت ساماندهی این صنف شده ایم.

هدایتی با اشاره به امکان نظارت بر امدادخودروهای مجاز در سامانه ۱۴۱ راهداری تاکید کرد: خوروهای امدادی شرکت های مجاز مجهز به سیستم ردیاب هستند و از طریق سامانه ۱۴۱ رصد می شوند و در صورت مراجعه یا تماس مردم با ۱۴۱ امکان هدایت امدادگر به متقاضیان و همچنین پیگیری شکایات احتمالی وجود دارد.

وی در پایان در خصوص کلاهبرداری برخی شرکت ها با فروش کارت های اشتراک امداد قلابی نیز گفت:تماس هایی که تحت عناوین اجباری بودن خرید اشتراک امداد با مردم صورت می پذیرد فریب و دروغ است و هیچ قانونی در کشور برای الزام رانندگان به خرید این کارت های اشتراک وجود ندارد.

نظر شما