شناسهٔ خبر: 50531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل زمینه‌ساز اشتغال پایدار استان خراسان جنوبی

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه پایدار در جوامع به شمار رفته و شغل‌های ایجاد شده در آن جز مشاغل پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه پایدار در جوامع به شمار رفته و شغل‌های ایجاد شده در آن جز مشاغل پایدار است.

شهامت افزود: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۵۵ هزار و ۸۲ سفر همچنین بیش از ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار تن تناژ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ماهیت این بخش، قابلیت اشتغال‌زایی مناسبی اعم از مستقیم و غیرمستقیم داشته و نزدیک به ۸۴۰۲ راننده و ۱۶۵۳ مسافر در بخش مسافری و کالا به طور مستقیم فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت بر اساس ثبت اطلاعات کارت هوشمند در سامانه رصد برای بیش از ۲۴۶ نفر تا در این بخش زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است و این رقم با توجه به مدت مشابه در سال قبل برابر با ۲۴۳ نفر بوده است.

شهامت افزود: تعداد شاغلین در بخش حمل‌ونقل با افزایش موجودی سرمایه افزایش می‌یابد همچنین میزان اشتغال‌زایی در این بخش نیز در استان تا پایان امسال افزایش خواهد داشت. 

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات در جهت پایدار بودن اشتغال افراد در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اجرای طرح‌های نوسازی است که این طرح‌ها و توان کاری را در آنان افزایش می‌دهد که با اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا تسهیلات مناسبی به صاحبان وسایل نقلیه سنگین در بخش باری پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: همچنین در جهت توسعه ناوگان عمومی حمل‌ونقل روستایی اقدام به واگذاری تعدادی خودروی تاکسی روستایی با قیمت ۳۱ میلیون تومان شده که ۸۰ درصد این مبلغ به صورت وام با کارمزد ۴ درصد و با مدت زمان بازپرداخت حداکثر ۵ سال خواهد بود و ۲۰ درصد باقیمانده از مبلغ مورد نیاز برای خرید تاکسی روستایی ویژه حمل‌ونقل روستایی از طریق آورده شخصی متقاضیان تأمین می‌شود که فرصت مناسبی برای فعالان این عرصه به شمار می‌آید.

نظر شما