شناسهٔ خبر: 50546 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مجلس مصوب کرد:

تامین سهم ۱۵ درصدی از فاینانس طرح‌های ریلی با مجوز رهبری

مراحل ساخت و تکمیل راه اهن قزوین-رشت نمایندگان مجلس مصوب کردند که برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین سهم ۱۵ درصدی طرح‌های ریلی منوط به اخذ مجوز از مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در بودجه ۹۷، بند الحاقی دو به تبصره ۴ را اصلاح کردند.

براساس این مصوبه به هیئت عامل صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود در صورت مجوز از مقام معظم رهبری نسبت به تامین سهم ۱۵ درصد طرح‌های ریلی که قرارداد تامین مالی خارجی (فاینانس) آنها منعقد شده، اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان بخش‌هایی از تبصره ۵ را اصلاح کردند از جمله آن این است که ضوابط نقل و انتقال اوراق و چگونگی توثیق مطالبات بانکها از دولت نزد بانک مرکزی براساس آیین نامه‌ای انجام شود که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین تسویه مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی، بانکها و بیمه ها، اتحادیه‌ها و آستانهای مقدسه با حسابرسی ویژه و با رعایت ضوابط قانونی مطابق آیین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

به گزارش ایسنا از دیگر موارد اصلاحی مربوط به جزء الحاقی ۶ در تبصره ۵ است که براساس آن کلیه وجوه جریمه‌های تسویه اصل و سود مطالبات بانکهای موضوع این حکم در مورد اشخاصی که اصل و بدهی مطالبات آنها طبق این جزء تهاتر و تعیین تکلیف شده‌اند، بخشوده می شود و بانکها ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده، نخواهند داشت.

نظر شما