شناسهٔ خبر: 50547 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

راستاد خبر داد؛

ایجاد اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی مصلحتی نیست/ اتصال به راه‌آهن اجتناب ناپذیر است/ زنجیره حمل و نقل باید رقابت‌پذیر باشد

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: زمانی که زنجیره حمل و نقل باید رقابت‌پذیر باشد، نحوه اتصال به پسکرانه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه، اتصال راه‌آهن به بنادر کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب  افزود: امروزه اتصال بندر به ریل و یکپارچه سازی حمل ریلی - دریایی یک تمایز رقابتی محسوب می شود.

وی با اشاره به تاسیس اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد:این اداره برای پاسخگویی به نیازهای روز صنعت بندری و حمل و نقل دریایی ضروری است.

اتصال به ریل، عنصر استراتژیک توسعه بندری

معاون  وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال ریل  به بندر عنصر استراتژیک توسعه بندری به شمار می رود. از طرفی ارزانی حمل کالا با ریل و کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و بر شرایط اجتماعی مانند کاهش تصادفات جاده ای از دیگر مزایای حمل  و نقل ریلی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بهبود عملکرد حمل ریلی در بنادر متصل به راه آهن و اتصال شبکه سراسری راه آهن به سایر بنادر را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

راستاد اضافه کرد: ایجاد اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی مصلحتی نبوده است و مجدانه به دنبال توسعه غیر فیزیکی ظرفیت بنادر از طریق ساماندهی اوضاع ترافیکی ریلی و کامیون در بنادر کشور و هوشمند سازی جا به جایی کالا هستیم.

نظر شما