شناسهٔ خبر: 50548 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کاظم زاده:

تعهد وزارت نفت برای تسریع در تامین قیر رایگان

شادمهر کاظم زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست عصر گذشته کمیسیون عمران مجلس ، وزارت نفت متعهد به تامین قیر رایگان مانده حواله های سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در سال جدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شادمهر کاظم زاده با اشاره به نشست روز گذشته (۱۴ اسفند) کمیسیون عمران مجلس، گفت: روز گذشته جلسه این کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت نفت، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای بررسی عملکرد وزارت نفت در تأمین و توزیع قیر رایگان برگزار شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهم ترین درخواست نمایندگان از وزارت نفت تامین معادل ۳ هزار میلیارد تومان قیر رایگان بوده است، افزود: طبق اظهارات مسئولان وزارت نفت بر اساس جدول هدفمندی یارانه ها هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نفت موظف است از منابع در اختیار نسبت به تامین قیر اقدام کرده و در پایان سال نیز حساب های خود را با خزانه رفع و رجوع کند، تصریح کرد: با توضیحاتی که دادستان دیوان محاسبات داد و برداشتی که وی نیز مانند نمایندگان داشت وزارت نفت باید این قیر را به دستگاه هایی مانند وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها، سازمان نوسازی مدارس و منابع طبیعی به نسبت های قانونی توزیع کند.

کاظم زاده ادامه داد: وزارت نفت با عدم تامین کامل قیر رایگان در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ طبق وظیفه خود استنکاف از قانون داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عدم تامین قیر رایگان از سوی وزارت نفت به ورود دادستان دیوان محاسبات و استنکاف ازمواد قانونی تلقی خواهد شد، گفت: وزارت نفت قبل از اینکه موارد حقوقی بر آن مترتب شود باید نسبت به اجرای قانون اقدام کند.

کاظم زاده در ادامه به خانه ملت گفت: وزارت نفت در این جلسه متعهد شد که علاوه بر تامین حواله های قیر رایگان در سال ۹۶ مانده حواله های سال های ۹۴ و ۹۵ را نیز حداکثر تا سال ۹۷ تامین کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تسریع در تامین قیر رایگان موتور محرکی برای پروژه ها خواهد بود.

نظر شما