شناسهٔ خبر: 50754 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:

بهره‌برداری از ۹ اسکله شناور در سال ۹۷/ انجام مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در حوزه تجهیزات/ ایمن‌سازی و تسهیل رفت و آمد در اسکله‌های شناور

محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد هفت اسکله شناور در نوروز ۹۷ و ۲ اسکله دیگر تا پایان نیمه نخست این سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الهیار معاون مهندسی وتوسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر انجام مسئولیت های اجتماعی توسط این سازمان در حوزه تجهیزات اظهار کرد: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در حوزه تجهیزات ایجاد ۹ مجموعه اسکله  شناور در سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت که هفت مورد آن تا نوروز ۱۳۹۷ و ۲ مورد دیگر آن تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این ۹ اسکله شناور در جزایر هرمزگان واقع شده‌اند و امیدواریم حداقل تا نوروز سال ۱۳۹۷ هفت مورد از این اسکله‌ها به بهره‌برداری برسد تا بازدیدکنندگان از جزایر بتوانند از اسکله های مربوطه بازدید کنند، اقدامی که در راستای ایمن‌سازی و تسهیل رفت و آمدها است.

اسکله‌ها؛ پیش نیاز استفاده از سواحل

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله‌های شناور، اسکله هایی هستند که در کنار ساحل قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اگر در حالت طبیعی بخواهید از سواحل استفاده کنید پیش نیاز آن اسکله است که وجود آن ها کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل ایمنی تامین و استفاده مراجعان تسهیل شود.

الهیار افزود: این اسکله‌های شناور شامل کندالو، هنگام، شیب دراز، سهیلی، گورزین، لافت قدیم، طبل، خورآذینی و خورتیاب هستند. ۷ اسکله از آن ها تا نوروز سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و دو مورد دیگر نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، این اقدام به عنوان یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به تاکید و دستور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما