شناسهٔ خبر: 50767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۶۰۸۷ مسکن مهر در بروجرد تحویل داده شده است/ آغاز عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر خرم‌آباد از حدود ۱۰ سال پیش/ بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: از ۶۳۸۶ واحد مسکن مهر استان تاکنون ۶۰۸۷ واحد تحویل متقاضیان شده است، این در حالیست که به گفته وی عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر خرم‌آباد از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی در جلسه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: از ۶۳۸۶ واحد مسکن مهر استان تاکنون ۶۰۸۷ واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی تصریح کرد: ۳۲۰ واحد از این تعداد باقی‌مانده و ۱۲۰ واحد به علت مشکلاتی که در تعاونی‌ها ایجاد شده پرونده قضایی دارند که هرچه زودتر باید برای آن‌ها رأی صادر شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: ۵۰ واحد بلاتکلیف و بدون متقاضی بودند که اخیراً به پادگان مهندسی تحویل داده شده است. 

علیخانی بیان کرد: اقداماتی که مربوط به اداره راه و شهرسازی بوده در دستورکار است؛ ۸۵ درصد از اصلاح معابر و پیاده‌روسازی سایت‌های مسکن مهر بروجرد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا آخر اردیبهشت ۹۷ به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات آسانسورهای مسکن مهر بروجرد افزود: سرویس‌های ماهانه تعدادی از آسانسورها باید انجام شده و برخی از آن‌ها نیز به دلیل اجباری شدن استاندارد متوقف شده‌اند که باید سریع برای استانداردسازی اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: احداث یک مسجد برای سایت مسکن مهر بروجرد تصویب شده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

علیخانی همچنین گفت: فاز اول کتابخانه عمومی خرم‌آباد سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: به لحاظ اینکه اعتبار مناسبی برای آن پیش‌بینی نشده بوده روند پیشرفت فیزیکی خیلی مناسب نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه عملیات اجرایی کتابخانه از سال ۹۵ سرعت گرفته است، افزود: این کتابخانه حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن اختصاص‌یافته است.

علیخانی تصریح کرد: پروژه در حال حاضر فعال است و پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن تا آخر خرداد ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: اما هزینه‌های عمده‌ای از آن مانند تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و سیستم‌های الکترونیکی آن باقی‌مانده که ۴.۵ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: دو فاز برای این کتابخانه تعریف‌شده که در صورت تأمین اعتبار فاز دوم آن تا پایان سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید ولی با این اعتبارات که در اختیار است تا سال ۹۸ طول می‌کشد.

همچنین وی گفت: کار بیمارستان آیت‌الله بروجردی در حوزه راه و شهرسازی به اتمام رسیده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارگرفته است.

علیخانی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حال نصب تجهیزات لازم هستند از نظر ما حوزه ساختمان‌سازی، محوطه‌سازی، ابنیه فنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که در حوزه راه و شهرسازی بوده تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی آیت‌الله بروجردی یکی از مراکز درمانی پیشرفته کشور است که دارای چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان بوده و شامل ۶ اتاق عمل مجهز، ۲۰ تخت اورژانس، ۱۱ تخت دیالیز و بخش تصویربرداری رادیولوژی و سونوگرافی است.

نظر شما