شناسهٔ خبر: 50798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مازندران انجام شد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران

خانه فاضلی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بین دستگاهی در محدوده‌های تاریخی شهرهای استان مازندران به عنوان یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مورد امضاء قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی در این ارتباط افزود: در راستای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا به منظور حفاظت از محدوده‌های تاریخی- فرهنگی شهرهای استان این تفاهم‌نامه به امضاء طرفین رسیده است.

بهادری در ادامه افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه بهره‌مندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی مدیریتی، اجرایی و حمایتی طرفین در راستای حفاظت از ابنیه و بافت‌های تاریخی و همچنین تقویت فرصت‌های شغلی از طریق صنایع‌دستی و گردشگری در محدوده‌های تاریخی به عنوان یکی از گونه‌های برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهرهای استان است.

وی تأکید کرد: تدوین برنامه‌های اقدام مشترک راهبردی در حوزه گردشگری در محدوده‌های تاریخی- فرهنگی و همچنین تدوین و تصویب برنامه‌های ویژه در قالب بسته‌های تشویقی، حمایتی و مشارکتی با هدف مرمت، مقاوم‌سازی ابنیه تاریخی و  صیانت و ارتقاء کیفیت حیات اجتماعی و اقتصادی شهرها، از اهداف کلیدی این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است، تفاهم‌نامه مذکور در راستای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، منعقد شده است.

نظر شما