شناسهٔ خبر: 50803 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سندهای زرین تاریخ صنعت هوایی کشور امروز در دستان وزیر راه و شهرسازیست

هواپیما هما محمد علایی*: درباره بحث استیضاح دکتر آخوندی در جواب متن تلگرامی ایشان باید عرض کنم که جامعه هوانوردی ایران ۴۰ سال بود که رنگ هواپیما نو رو به خودش ندیده بود و خیلی از افراد روند خرید هواپیما را از یاد برده بودیم، وقتی موضوع خرید ‌هواپیما مطرح شد حزب شکست خورده ایی در کشور که از شکست در انتخابات و ارا پرشور مردم سخت در عذاب بود شروع کرد به چرخ لای توافق اولیه با پنج به علاوه یک... از دست دادن دکتر ظریف با جان کری تا ... وقتی برجام به ثمر رسید دوستان کلا زیر پای خودشون را خالی شده دیدند...

آن‌ها وقتی با ذهن های پرسشگری روبه رو شدند که چرا ۸ سال کشور در تحریم فرو رفت شروع کردن به کوبیدن برجام در این بین دو دولت ایران امریکا که در یک فاصله تاریخی و نزدک قرار داشتند قرارداد تاریخی با بویینگ این فاصله را کم و کم تر کرد، بازهم فشارها شروع شد این بار نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی یه یک باره کارشناس فن در حوزه هوانوردی شده و شروع یه خرده گیری از خرید سه فروند ارباس کردند این دسته به رهبری جناب اقای رئیسی و زیر دستانی مثل اقای رسایی صدای بلند این یاوه گویی ها شدند از حرف هایی مثل خرید هواپیمای دست دوم تا... با شروع زمان قانونی تحویل هواپیماها دوستان شکست خورده جبهه عوض کردند این بار درهای صندپق توسعه ملی را بر روی وزازت راه بستند تا فرصت طلایی اوفک رو به اتمام رود، بازهم بر طبل پوچ خود زندند که بشتابید که ارباس هایی که وجود نداشت بهانه های واهی که دولت در جذب فاینانسور عاجز است به حراج رفت دروغ پشت دروغ !!. در این بین قرارداد آسمان با بویینگ کم رنگ جلوه داده کی شود،  در این بین ای تی ار خوش عهد ترین شرکت فرانسوی ۸ ;فروند هواپیما تحویل کشور عزیزمان می دهد، اما حادثه سانچی و ۳۷۰۴ آسمان موجی جدید را از انتقادات به راه می اندازد که گویی دوستان کر و کور بوده اند واز سخنان وزیر محترم در باره نوسازی ناوگان هوایی بی; اطلاع اند. و نه منتظر اطلاعات و بررسی های رایج در جهان. 

وزیر محترم در حالی به جلسه استیضاح می رود که دو قرارداد که دو سند زرین در تاریخ کشور هستند سندهایی که با مذاکزه و نه با برخورد و خون ریزی با قدرت های جهانی به دست امده اند را در دست دارد، قراردادی با بویینگ و ارباس دو شرکت بزرگ که تا ۱۰ سال قبل حتی حاضر به فروش  یک پیچ به  صنعت هوایی ایران نبودند. 

این روزهای تلخ صنعت هوانوردی می گذرد اما تاریخ قضاوت خواهد کرد قضاوتی که عرق شرم بر پیشانی آیندگان خواهد نشاند که در طول تاریخ ما امیرکبیرها را به وسیله یک ایرانی رگ زدیم مصدق ها را تبعید کردیم و به با ارزش ترین قرارداد بین الملی قرن ۲۱ انگ ترکمان چای زدیم.  بی راه نیست که حال و روز همکاران پر تلاش من در ایران این روزها عصبی و بر اشفته از گفته های عده ایی است که از ابتدای دولت دکتر روحانی به ارای حقه و بدون تغلب مردم به عناوین گوناگون دهن کجی کردند.  

شاید عزیران تند رویی مثل جناب شریعتمداری بدون خجالت سوار هواپیمایی شود که ان را اهن پاره برجامی خواند اما تاریخ نه روزنامه کیهان است نه اقای رسایی و شریعتمداری تاریخ صدیق گویای واقعیت های پشت ۲۸ مرداد بود و اکنون هم راویان واقعی تاریخ با شرم تاریخ این روزهای تلخ هما و هوانوردی ایران را به رشته تحریر در می آورند. شرکت و کشوری که چهار راه هوایی جهان بود اکنون با پیچ و مهره های زنگ زده ۵۰ سال قبل دست و پنحه نرم می کند که حاصل مغزهای زنگ زده ایی است که نه تنها با دروغ مذاکره هشت سال کشور عزیز و رهبر معظم انقلاب را گول زدند بلکه به مردم شریف ایران دروغ گفتند. 

حاصل جلسه هرچه باشد نام سرافراز دکتر آخوندی در کنار نام های بلندی هم چون دکتر فاطمی که بر سند سربلندی ایران خورد نام دکتر اخوندی هم بر وجودیت و بقای هما   که میراث عشاق هوانوردی است خواهد ماند. 

من ایمان دارم که روزی هما به جایگاه خود بازخواهد گشت.

نظر شما