شناسهٔ خبر: 50807 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایان شبيه‌سازی عمليات امداد و نجات ۱۰۰ مسافر در مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه يزد

فرودگاه یزد مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد با همکاری دستگاه های مختلف با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان یزد، مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین المللی یزد با حضور آتش‌نشانی شهر، هلال‌احمر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، پزشکی قانونی، پلیس راهور استان، مدیریت بحران، نماینده شرکت های هواپیمایی، واحد سوختگیری فرودگاه، هواشناسی، پلیس، سپاه حفاظت و همچنین ارزیابان شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برگزار شد.

بر اساس سناریوی این مانور، پرواز شماره ۰۱ شرکت فرضی هواپیمایی فارس ایر با هواپیمای MD به دلیل از دست دادن هیدرولیک اعلام حالت اضطراری كرد و در هنگام نشستن از باند ۳۱  به علت عدم کنترل از باند خارج و از سمت چپ باند ۱۳ متوقف و دچار حریق شد.

 دراین سانحه فرضی  شبیه سازی عملیات امداد و نجات ۱۰۰ مسافر با  دو فوتی و ۳۲ مصدوم انجام شد.

عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه های یزد، ارزیابی اولیه مانور کامل طرح اضطراری در این فرودگاه را مثبت خواند و گفت: با توجه به اینکه این مانور دقیقا نیم ساعت بعد از پرواز بود، شرایط مانور از حالت نمایشی خارج شد و جوی واقعی داشت.

وی ضمن قدردانی از دستگاه های دخیل، اهداف مانور را به حداقل رساندن زمان امدادرسانی، هماهنگی ارگان های مرتبط و کسب تمام استانداردهای تعیین شده در عملیات امداد و نجات فرودگاهی برشمرد.

بلافاصله پس از پایان مانور، جلسه‌ای با حضور مدیركل فرودگاه‌های استان یزد، مدیریت بحران استان، كارشناسان و ارزیابان شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شركت‌كننده در مانور برگزار شد و مشكلات و نواقص موجود در مانور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

هدف از  برگزاری این مانور ارزیابی توانایی‌ها و تمرین وظایف ارگان‌های ذیربط، آمادگی برای مدیریت بحران در وضعیت اضطراری، آشنایی مدیریت و كاركنان عملیاتی فرودگاه با سازمان‌ها و ارگان‌های امدادی و انتظامی، فراهم كردن تجهیزات و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح و حوادث است./

نظر شما